• Mammatillelise

bästa sättet att bli brun??

Blir aldrig brun på sommaren. Blek som bara den. Har sololja men det händer ändå ingenting. Har ni några tips på vad man använda??

• Svar på tråden bästa sättet att bli brun??
  • sextiotalist

Om du inte har pigment för att få en naturlig solbränna så är det bara gilla läget. Utsätter du huden för mycket sol kan du istället få malit melanom.

Har du pigment så är det sola korta stunder. En halvtimme varje dag så får du en snygg och hållbar solbränna och skadar inte huden.

• Mammatillelise
    GrönaDruvan skrev 2016-06-12 09:00:30 följande:
    Vad menar du? Jag menar inget illa med kommentaren, men det är ju sant. Vad ska du på riktigt göra åt ett dåligt pigment? Finns ju brun utan sol och spray tan annars.
    Att använda olja är ju inte speciellt bra, speciellt inte om du är blek i hyn. Har själv gjort misstaget, och det gör jag inte om.
    Jag menar bara att det var en onödig kommentar som inte gav svar på min fråga. Hade du däremot skrivit det här från början hade jag inte skrivit så
  • sextiotalist
    Mammatillelise skrev 2016-06-11 21:31:01 följande:

Ja jag tror också det är bättre än att ligga och pressa. Har ett barn på 10 mån så blir inte så mycket sånt ;)

Du menar att det är bättre att få brännskador och att solbrännan är kortvarig. De enda som kan ligga och pressa är de som har bra pigmentering. Vi andra får vackert acceptera den hy som vi är födda med. Dvs ta det lugnt.

Den sommaren jag var som brunast solade jag nästan inte alls, egentligen var det ingen bra sommar. Men jag var i solen ungefär en timme om dagen. Ibland med några dagars uppehåll. Solade aldrig, men påtade i mina föräldrars trädgård. Gick en promenad längs stranden
  • Tigerolja

Du har förmodligen en hudtyp som inte blir brun, så kör på ngn typ av fusksolbränna (spraytan, brun utan sol-kräm etc). Annars riskerar du att skada dig. Personligen tycker jag dock att det ser lite märkligt ut när folk med ljus hy använder sånt. Man ser ju på hustypen att de är den ljusa sorten egentligen. Färgen blir liksom lite fel. Jag har två kompisar som aldrig blir bruna. De har accepterat det, aktar sig för solen och är mycket vackra i sin ljusa hy med lite supersöta fräknar. Min sambo är också ljus med fräknar. Skitfin är han.

Eller så var ute mycket redan på våren och bygg upp brännan långsamt.

Var rädd om dig! Malignt melanom-fallen ökar hela tiden pga oklok solvistelse.

• Mooomin
    mamma0812 skrev 2016-06-09 21:30:59 följande:

Sola med Baby olja och vatten ;) gör susen hehe.

Gör susen om man vill ha hudcancer ja. Vilken idioti!
  • Mooomin

Jag är oxå en sån som inte blir brun lätt. Ligg inte och pressa i solen med oljor och skit, det är farligt. Bränn dig inte är mitt bästa tips. Vistas lagom mycket i solen men så ofta det går. Ha gärna solskydd för att inte bränna dig, färg får du ändå! Under tiden innan man får lite färg så brukar jag använda brun-utan-sol mousse från Norvell. Den är lite brun på en gång och blir väldigt fin och naturlig. Tricket är att en gång bli brun, då blir man det lättare i fortsättningen med.

• Mammatillelise
    sextiotalist skrev 2016-06-12 16:07:11 följande:
    Du menar att det är bättre att få brännskador och att solbrännan är kortvarig. De enda som kan ligga och pressa är de som har bra pigmentering. Vi andra får vackert acceptera den hy som vi är födda med. Dvs ta det lugnt.

Den sommaren jag var som brunast solade jag nästan inte alls, egentligen var det ingen bra sommar. Men jag var i solen ungefär en timme om dagen. Ibland med några dagars uppehåll. Solade aldrig, men påtade i mina föräldrars trädgård. Gick en promenad längs stranden
    Om du går tillbaka och läser så skrev jag att det är bättre ÄN att ligga och pressa
  • Mammatillelise
    Mooomin skrev 2016-06-12 16:59:12 följande:

Jag är oxå en sån som inte blir brun lätt. Ligg inte och pressa i solen med oljor och skit, det är farligt. Bränn dig inte är mitt bästa tips. Vistas lagom mycket i solen men så ofta det går. Ha gärna solskydd för att inte bränna dig, färg får du ändå! Under tiden innan man får lite färg så brukar jag använda brun-utan-sol mousse från Norvell. Den är lite brun på en gång och blir väldigt fin och naturlig. Tricket är att en gång bli brun, då blir man det lättare i fortsättningen med.

Använder solskyddsfaktor 50 där jag lätt bränner mig. I ansiktet, axlar och rygg. Tycker det är svårt med brun utan sol, tycker det ser så oäkta och fläckigt ut ;)
  • Mooomin
    Mammatillelise skrev 2016-06-12 19:20:48 följande:

Använder solskyddsfaktor 50 där jag lätt bränner mig. I ansiktet, axlar och rygg. Tycker det är svårt med brun utan sol, tycker det ser så oäkta och fläckigt ut ;)

Det tyckte jag oxå förut, men de har blivit mer naturliga. Och detta skum som redan är lite brunt ser man ju bättre när man applicerar.
  • Mammatillelise
    Mooomin skrev 2016-06-12 19:30:28 följande:
    Det tyckte jag oxå förut, men de har blivit mer naturliga. Och detta skum som redan är lite brunt ser man ju bättre när man applicerar.
    Får testa!!:)
Svar på tråden bästa sättet att bli brun??