• Anonym (Anonym123)

Min man har gått över gränsen!!!

Hej!

Vet inte var jag ska börja men för att ni ska orka läsa så kommer jag skriva så kort som möjligt.

Varit tillsammans med min sambo i 6år.

Jag fick ganska snabbt reda på att han missbrukar marijuana.

Gjorde ALLT för att få honom ajtt sluta verkligen allt. Han har "slutat" några gånger och då verkligen varit en helt annan människa(hans riktiga jag).

För 1,5 år sedan så blev jag gravid, han lovade och svor att han skulle sluta röka vilket han gjorde ungefär ett halvår.

Han började sedan röka med "måtta" alltså kanske 2ggr/månaden och då berättade han det för mig.

I februari i år så började det gå överstyr och vardagen nu är så hemsk!

Vår son är 8månader, min man har varit hemma med honom i 4månader då jag blev erbjuden ett drömjobb.

Vardagen ser ut som så att jag jobbar till 16, kommer hem och tar över sonen och då drar min man ut och kommer hem kanske vid 22-00 då jag i stort sätt lägger mig.

Vi har haft sex 1gång sen jag födde, han tillfredsställer sig själv men är 150%säker på att han inte är otrogen.

Vi bråkar hela jäkla tiden om att han aldrig är hemma, han aldrig är med mig osv osv...

Senaste månaden så har han vid 2 tillfällen tappt kontrollen när vi bråkat. 1gång hade vi båda panik då sonen gallskrek och vi förstod inte varför så började vi bråka av någon anledning och när jag försökte ta vår son så slog han bort min hand(ja jag fick ont) sen i morse satt vår son bredvid sängen på golvet och grät och jag satte mig vid honom och kollade argt på min man för att han inte gick upp ur sängen och då hände något i hans hjärna så han skrek "varför kollar du sådär på mig!!!!???" Och sparkade till mig, gjorde absolut inte ont och det var inte hårt det var med en 'flytta på dig knuffspark' men det var såååååå över min gräns!

Vet inte vad jag ska göra nu, måste sätta en gräns. Helst vill jag säga "ut härifrån!" Men det är inte så lätt då han är pappaledig och jag jobbar...

• Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!
  • ostin69
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-06-01 23:16:15 följande:

Han har alltså tappat kontrollen när ni bråkat, och misshandlat dig. Han vill inte vara tillsammans med dig, utan föredrar att vara borta med andra. Barnet mår inte bra av ert bråk, och naturligtvis inte du heller. Om du vill ditt barns och ditt bästa, och om du har lite självrespekt, så lämna honom. Det har inte ens något att göra med om han röker eller inte, situationen är som den är för dig och ditt barn. En man som inte vill tillbringa tid med dig och som gör dig illa? Lämna honom!

Exakt! Det som har hänt hittills, är tyvärr bara "uppvärmningen". TS, du är en förälder nu, Du har som förälder en skyldighet att se till att sonen får en trygg uppväxt, agera därefter..

Lycka till!
    ..den av er som är utan synd, skall kasta första stenen..
  • Anonym (Jag)
    klyban skrev 2016-06-01 21:26:05 följande:

Vilket är det som är gått över gränsen, att det före konsumtion av cannabis eller att det förekommit otillbörlig fysisk kontakt eller bägge?

Hur ofta röker han nu?

Sen när man börjar bråka, så får man hålla sig ifrån fysisk kontakt.

Då en sådan är sällan positiv under bråk.

Sen vad ligger grunden till din ilska emot din sambo?

Lägger inget på dig på det inträffade, men om man har en sur sambo hela tiden.

Så tär det en hel del, och denna surhet smittar garanterat av sig.

Så hamnar man i en ond spiral.

I vad du skrivit, så låter det som ett relationsproblem mer än nått annat.

Det är VÄLDIGT jobbigt att läsa din text när du börjar varje mening på ny rad, texten blir svårläst och hackig. Dessutom borde du lära dig att använda komma istället för punkt på vissa ställen. Du bryter liksom upp vad som borde varit en mening i två genom att sätta punkt helt plötsligt. Så fortsätter sen meningen, på ny rad dessutom, i en ny mening. Svårläst blir som sagt resultatet!
  • Anonym (Urkel.)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:19:11 följande:

Hej!

Vet inte var jag ska börja men för att ni ska orka läsa så kommer jag skriva så kort som möjligt.

Varit tillsammans med min sambo i 6år.

Jag fick ganska snabbt reda på att han missbrukar marijuana.

Gjorde ALLT för att få honom ajtt sluta verkligen allt. Han har "slutat" några gånger och då verkligen varit en helt annan människa(hans riktiga jag).

För 1,5 år sedan så blev jag gravid, han lovade och svor att han skulle sluta röka vilket han gjorde ungefär ett halvår.

Han började sedan röka med "måtta" alltså kanske 2ggr/månaden och då berättade han det för mig.

I februari i år så började det gå överstyr och vardagen nu är så hemsk!

Vår son är 8månader, min man har varit hemma med honom i 4månader då jag blev erbjuden ett drömjobb.

Vardagen ser ut som så att jag jobbar till 16, kommer hem och tar över sonen och då drar min man ut och kommer hem kanske vid 22-00 då jag i stort sätt lägger mig.

Vi har haft sex 1gång sen jag födde, han tillfredsställer sig själv men är 150%säker på att han inte är otrogen.

Vi bråkar hela jäkla tiden om att han aldrig är hemma, han aldrig är med mig osv osv...

Senaste månaden så har han vid 2 tillfällen tappt kontrollen när vi bråkat. 1gång hade vi båda panik då sonen gallskrek och vi förstod inte varför så började vi bråka av någon anledning och när jag försökte ta vår son så slog han bort min hand(ja jag fick ont) sen i morse satt vår son bredvid sängen på golvet och grät och jag satte mig vid honom och kollade argt på min man för att han inte gick upp ur sängen och då hände något i hans hjärna så han skrek "varför kollar du sådär på mig!!!!???" Och sparkade till mig, gjorde absolut inte ont och det var inte hårt det var med en 'flytta på dig knuffspark' men det var såååååå över min gräns!

Vet inte vad jag ska göra nu, måste sätta en gräns. Helst vill jag säga "ut härifrån!" Men det är inte så lätt då han är pappaledig och jag jobbar...

Man eller sambo? Två helt skilda saker. Nå. Din man/sambo har tydliga knarkproblem, men å andra sidan lyckades han hålla upp ett halvår. Så det verkar finnas lite vilja i alla fall. Men ju längre tiden går.......Du får ge honom ett ultimatum. "Om du verkligen älskar mig och vår son skriver du in dig på avvänjning en gång för alla. Annars måste vi fundera över om vi har en framtid tillsammans."
  • Anonym (Nä inte ok)

Det går inte alltid tänka"vill inte barnet varannan vecka ",många kvinnor har inget val än flytta från sina våldsamma män,för att få "leva".Såklart för barnets skull ochså,barn mår ju väldigt dåligt,inte ok.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:04:36 följande:
    Det skulle du tänkt på innan du skaffade barn med honom...
    Oerhört lösningsinriktat svar... Hur hjälper det här TS idag?
  • Anonym (ZJ)
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:49:57 följande:

Ja, hade fler kvinnor tänkt till innan de skaffade barn, så hade inte så många barn farit illa.

Och inte ens nu, när barnet är fött och han fortfarande röker på, inte ens då lämnar TS.

På riktigt? Hur kan det vara kvinnans fel att mannen beter sig illa, använder droger, knuffas? Kvinnor kan absolut göra val, men det kan män också! Har man bestämt sig för att bli pappa får man sluta upp med allt trams och ta sitt ansvar. Om fler män tänkte till efter att dom fått barn skulle inte lika många barn fara illa....
  • EnAnonumius
    Anonym (Jag) skrev 2016-06-02 03:39:52 följande:
    Det är VÄLDIGT jobbigt att läsa din text när du börjar varje mening på ny rad, texten blir svårläst och hackig. Dessutom borde du lära dig att använda komma istället för punkt på vissa ställen. Du bryter liksom upp vad som borde varit en mening i två genom att sätta punkt helt plötsligt. Så fortsätter sen meningen, på ny rad dessutom, i en ny mening. Svårläst blir som sagt resultatet!
    Hade du inget att komma förutom icke konstruktivt gnäll, på personen för att DU tycker texten är svår läst bara för att den är skriven efter en viss stilmall, i detta fall vänsterjusterad text?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:49:57 följande:
    Ja, hade fler kvinnor tänkt till innan de skaffade barn, så hade inte så många barn farit illa.

Och inte ens nu, när barnet är fött och han fortfarande röker på, inte ens då lämnar TS.
    Läs var vissa har skrivit. Det kan finna en anledning till att han röker den ENDA joint om dagen. Och det är det enda TS och i hennes förhållande hon TJAFSAR om.

Nej jag skriver INTE för att ursäkta TS sambos beteende det är sambons sak att ta tag i. För det är fel att ta till våld och där inkluderar jag s.k "mild våld".

Det som många glömmer bort, alternativt inte känner till, är att cannabis i sig skapar inte personlighetsförändringar hos personer, så som alkohol oftast gör. Och cannabis i sig skapar inte våldsamheter hos personer, vilket alkohol kan göra i större utsträckning.

Vissa hanterar inte tjafs med eller utan droger/alkohol och då kan de ta till dumma (läs krokade) utvägar som
    att använda mild/stark våld för att ta sig ur den situationen.

• Anonym (A)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:33:37 följande:
    Han har ett arbete som kräver körkort.
    Om han nu skulle gå mer på att sök hjälp mot sitt missbruk, skulle dom då ta ifrån honom körkortet? Skulle det liksom bli en anmälan till polisen? Hur funkar allt sånt? Vem kan man ringa och fråga?
    Hej TS - nej, det är inte troligt att någon tar körkortet ifrån honom. Däremot är det troligt att han behöver lämna "rena" urinprover med jämna mellanrum för att få lov att behålla det när han väl erkänt att han har ett missbruk. 

Om han har en fast anställning har arbetsgivaren skyldighet att hjälpa honom med rehabilitering, men då gäller det ju att han går till sin chef / rehabansvarig och ber om hjälp och behandling, samt erkänner att han har ett missbruk. Det är bättre att erkänna det själv än att det kommer fram på annat sätt, men det är såklart inte så lätt. 

Var i landet bor du? Jag ska se om jag kan hitta något bra kontaktnummer till dig. 
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2016-06-02 11:17:05 följande:
    Läs var vissa har skrivit. Det kan finna en anledning till att han röker den ENDA joint om dagen. Och det är det enda TS och i hennes förhållande hon TJAFSAR om.

Nej jag skriver INTE för att ursäkta TS sambos beteende det är sambons sak att ta tag i. För det är fel att ta till våld och där inkluderar jag s.k "mild våld".

Det som många glömmer bort, alternativt inte känner till, är att cannabis i sig skapar inte personlighetsförändringar hos personer, så som alkohol oftast gör. Och cannabis i sig skapar inte våldsamheter hos personer, vilket alkohol kan göra i större utsträckning.

Vissa hanterar inte tjafs med eller utan droger/alkohol och då kan de ta till dumma (läs krokade) utvägar som
    att använda mild/stark våld för att ta sig ur den situationen.

Även de med ADHD(nu var det en misstänkt sådan), kan uppvisa impulskontrollproblem.
    Och då kan såna här saker ske.
    Men som jag sa innan lite, det är inte mycket till tröst.
    Dock förklarar det en del.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2016-06-02 14:41:51 följande:

Även de med ADHD(nu var det en misstänkt sådan), kan uppvisa impulskontrollproblem.
    Och då kan såna här saker ske.
    Men som jag sa innan lite, det är inte mycket till tröst.
    Dock förklarar det en del.

Ja det är sant. Om det är som du säger (misstänkt sådan) att det kan vara ADHD så måste ju TS sambo få adekvat hjälp.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Linda) skrev 2016-06-02 08:57:04 följande:
    Oerhört lösningsinriktat svar... Hur hjälper det här TS idag?
    Att inte göra samma misstag en gång till.

Nu kan TS fatta ett bättre beslut, dvs inte tro på att han kommer att sluta missbruka.

Istället för att stanna så ska TS lämna, annars är risken stor att hon skriver ett nytt inlägg om några år, och då är situationen ännu mer allvarlig.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (ZJ) skrev 2016-06-02 09:36:51 följande:
    På riktigt? Hur kan det vara kvinnans fel att mannen beter sig illa, använder droger, knuffas? Kvinnor kan absolut göra val, men det kan män också! Har man bestämt sig för att bli pappa får man sluta upp med allt trams och ta sitt ansvar. Om fler män tänkte till efter att dom fått barn skulle inte lika många barn fara illa....
    Har jag skrivit att det är TS fel att han bär sig illa åt?

Men det är bara kvinnan som kan bestämma om ett barn ska födas eller ej. Kvinnor har faktiskt ansvar för vilka de väljer som pappor till sina barn.
  • klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-02 18:09:20 följande:
    Har jag skrivit att det är TS fel att han bär sig illa åt?

Men det är bara kvinnan som kan bestämma om ett barn ska födas eller ej. Kvinnor har faktiskt ansvar för vilka de väljer som pappor till sina barn.
    Ja, kvinnor har allt ansvar
  • Anonym (Lena)
    klyban skrev 2016-06-02 18:18:17 följande:
    Ja, kvinnor har allt ansvar
    Kvinnan äger frågan om ett barn ska födas eller ej.

Väljer man att föda ett barn har man ansvar för barnet.

Raketforskning?
  • klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-02 18:21:43 följande:
    Kvinnan äger frågan om ett barn ska födas eller ej.

Väljer man att föda ett barn har man ansvar för barnet.

Raketforskning?
    Och det är detta jag pratar om
    Ansvar var initierat, såg du inte detta i TS?  
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 22:09:58 följande:

Just NU så påverkas inte barnet av det. Men i framtiden kan han mkt väl göra det, därför jag ber om råd.

Vill ju självklart mitt barns bästa!

Fast barnet påverkas såklart visat det av det eftersom det leder till en massa bråk mellan er. Det är såklart inte heller bra för barnet.

Är du säker på att han inte röker hemma när du är på jobbet?
Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!