• Anonym (Anonym123)

Min man har gått över gränsen!!!

Hej!

Vet inte var jag ska börja men för att ni ska orka läsa så kommer jag skriva så kort som möjligt.

Varit tillsammans med min sambo i 6år.

Jag fick ganska snabbt reda på att han missbrukar marijuana.

Gjorde ALLT för att få honom ajtt sluta verkligen allt. Han har "slutat" några gånger och då verkligen varit en helt annan människa(hans riktiga jag).

För 1,5 år sedan så blev jag gravid, han lovade och svor att han skulle sluta röka vilket han gjorde ungefär ett halvår.

Han började sedan röka med "måtta" alltså kanske 2ggr/månaden och då berättade han det för mig.

I februari i år så började det gå överstyr och vardagen nu är så hemsk!

Vår son är 8månader, min man har varit hemma med honom i 4månader då jag blev erbjuden ett drömjobb.

Vardagen ser ut som så att jag jobbar till 16, kommer hem och tar över sonen och då drar min man ut och kommer hem kanske vid 22-00 då jag i stort sätt lägger mig.

Vi har haft sex 1gång sen jag födde, han tillfredsställer sig själv men är 150%säker på att han inte är otrogen.

Vi bråkar hela jäkla tiden om att han aldrig är hemma, han aldrig är med mig osv osv...

Senaste månaden så har han vid 2 tillfällen tappt kontrollen när vi bråkat. 1gång hade vi båda panik då sonen gallskrek och vi förstod inte varför så började vi bråka av någon anledning och när jag försökte ta vår son så slog han bort min hand(ja jag fick ont) sen i morse satt vår son bredvid sängen på golvet och grät och jag satte mig vid honom och kollade argt på min man för att han inte gick upp ur sängen och då hände något i hans hjärna så han skrek "varför kollar du sådär på mig!!!!???" Och sparkade till mig, gjorde absolut inte ont och det var inte hårt det var med en 'flytta på dig knuffspark' men det var såååååå över min gräns!

Vet inte vad jag ska göra nu, måste sätta en gräns. Helst vill jag säga "ut härifrån!" Men det är inte så lätt då han är pappaledig och jag jobbar...

• Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!
  • klyban
    Anonym (Nä inte ok) skrev 2016-06-01 21:36:32 följande:
    Finns inget som säger att man måste ha varannan vecka,särskilt när barnet är så liten,det går inte.Om/när han fortsätter sånt beteende,är det din och barnets bästa att inte leva med en sån man.

Finns inget som säger att det kommer förekomma en dessa aggressioner mot sitt barn vid vårdnad.

Dock så kommer varannan vecka inte vara aktuellt nu, även vid gemensam vårdnad.
    Om man nu inte kommer överens, vilket jag tror inte blir fallet här.Det sker först vid en viss ålder, har för mig detta är vid 3års ålder, som gemensam vårdnad slår igenom.

• Anonym (Anonym123)
    klyban skrev 2016-06-01 21:34:51 följande:

En sak jag kan nästan lova dig, han kommer inte sluta röka cannabis.

Men vill du vara med din sambo, så finns alltid kompromiss.

Kan du inte acceptera kompromiss, så finns det ingen anledning att du är kvar i förhållandet.

Då du redan stakat ut vägen som det är nu.

Varför röker han?

Lider han av någon psykisk ohälsa, som ADHD tex?

Han har aldrig fått diagnos ADHD, aldrig varit någon utredning men något i stil med ADHD har han... Men vad har det med cannabis att göra?
  • klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:39:38 följande:
    Well jo det har med hans missbruk att göra då det är stor skillnad på bruka och missbruka!
    Berätta hur missbruket visar sig, sköter han sitt jobb tex?
  • Anonym (Anonym123)
    klyban skrev 2016-06-01 21:38:20 följande:

Har ni inte speciellt skrivit in att du har ensam vårdnad, så är det som du är.

Och vid en viss ålder(3år tror jag), så är det varannan vecka som gäller.

Att anmäla till polisen låter som en utmärkt dum idé.

Då det inte leder till nått bättre ställe.

Jag bara antar han inte röker när han kör bil, så inte onykter vid framförande av fordon.

Om nu inte han röker med mindre än 8-10h före, som är den tiden för THC att försvinna ur blodet och anses nykter enligt lagen.

Ok skönt att göra om vårdnaden!

Ne han röker på kvällen och jobbar 07:30-16 när han inte är pappaledig vill säga..
  • Anonym (Sambon i fråga.)

Hej ts!

Det ante mig att du skulle starta en tråd om mig på fl istället för att vi löser det direkt.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:41:14 följande:
    Han har aldrig fått diagnos ADHD, aldrig varit någon utredning men något i stil med ADHD har han... Men vad har det med cannabis att göra?

Då de som har ADHD eller misstänkt sådan, har en jävla förmåga att söka sig till droger och främst cannabis.
    Cannabis får dom att känna sig normala, då världen saktas ned för dom.
    Denna grupp är nästan dubbelt så vanliga mot den "normala" befolkningen att söka sig till droger.
    Därav min fråga, inget av detta hjälper dig som så.
    Dock förklarar det en del, och att det betyder det är betydligt svårare att hantera och arbeta med en mer normal konsumtion eller ingen alls.
    Än om han varit helt utan denna misstänkta diagnos.

Ett tecken som dessa har, är att de har väldigt svårt med alkoholen också, och får ofta stora personlighetsförändringar som i vissa fall kan vara våldsbeteende.
    Behöver inte vara så, men inte speciellt ovanligt heller.

• Anonym (Anonym123)
    klyban skrev 2016-06-01 21:42:00 följande:

Berätta hur missbruket visar sig, sköter han sitt jobb tex?

Han sköter ALLT, precis allt prima!!! Förutom mig.

Så får jag ta all "skit" om man säger så.. Och om han har abstinens ska vi inte ens tala om..

Och vilket medberoende jag kommit in i... Ljuga för allt och alla om vart han och gör(tex våra familjer som var och varannan dag är hos oss för att träffa barnbarnet)
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (Sambon i fråga.) skrev 2016-06-01 21:43:47 följande:

Hej ts!

Det ante mig att du skulle starta en tråd om mig på fl istället för att vi löser det direkt.

Va?
  • Anonym (Anonym123)
    klyban skrev 2016-06-01 21:45:53 följande:

Då de som har ADHD eller misstänkt sådan, har en jävla förmåga att söka sig till droger och främst cannabis.

Cannabis får dom att känna sig normala, då världen saktas ned för dom.

Denna grupp är nästan dubbelt så vanliga mot den "normala" befolkningen att söka sig till droger.

Därav min fråga, inget av detta hjälper dig som så.

Dock förklarar det en del, och att det betyder det är betydligt svårare att hantera och arbeta med en mer normal konsumtion eller ingen alls.

Än om han varit helt utan denna misstänkta diagnos.

Ett tecken som dessa har, är att de har väldigt svårt med alkoholen också, och får ofta stora personlighetsförändringar som i vissa fall kan vara våldsbeteende.

Behöver inte vara så, men inte speciellt ovanligt heller.

Ok, förklarar en hel del.

Inge problem med alkohol(dricker 2-3ggr/år)

Men jag misstänker att han är deprimerad, för rökt har han ju gjort tidigare men nu är han en helt annan människa...
  • klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:46:06 följande:
    Han sköter ALLT, precis allt prima!!! Förutom mig.
    Så får jag ta all "skit" om man säger så.. Och om han har abstinens ska vi inte ens tala om..

Och vilket medberoende jag kommit in i... Ljuga för allt och alla om vart han och gör(tex våra familjer som var och varannan dag är hos oss för att träffa barnbarnet)

Vägra vad medberoende, och sluta ljug.
    Att sluta att ljuga är inte samma som att säga, han röker cannabis.
    Men även att inte hindra sig att säga detta.

Själv i ung ålder, så hade jag ett förhållande med en tjej som hade en del problem med alkohol.
    Och ville jag skulle ljuga om detta, gjorde det initialt.
    Men tänkte sen att vad faan, det innebär bara massa lögner och var inte alls bekväm med detta.
    Förhållandet tog slut, för jag inte kunde "backa upp henne", som var ett av flera uttryck.
    Enda jag sa, jag tänker inte ljuga åt dig, det får du göra själv.

Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!