Hej!
Âr det ok om jag också hoppar in här? Startade en tråd om IVF juli men det gick ju inte så nu blir det en tredje försök i höst och hänger gärna på IVF höst-tråd :)
Lutar åt att vi kör igång med spray i sep. och äggplock i oktober då jag måste få tid att hämta mig från sista stora besvikelsen. Sista försöket (ISCI) var riktig misslyckad med en cysta som ockuperade hela min högra äggstock (inga äggpåsar fick plats bara cystan) fick ut tre ägg från vänster, de blev befruktade men delade sig inte. Gjorde ett första försök i mars också IVF ett ägg av tre befruktades men delade sig ej :( Då var också cystan där men den var mycket mindre... De vet faktisk inte varför jag har denna cysta och att den växer varje gång jag pumpar in hormoner. De vet inte heller varför äggen blir befruktade, men inte delar sig. Det kan vara ägget kan vara spermien sarger dem... Det är ibland skrämmande hur lite de vet egentligen om en massa inom befruktning/delning/fästning i livmoder. Jag trodde i min enfald att de egentligen visste en massa om och hade många knep innan vi satte igång med IVF, men efter dessa två försök och massor med googlande på olika sidor och pratande med kliniken har jag kommit fram till att egentligen så vet de i princip inget och det de vet är inte "säker", utan det har forskats i det men är inte något "beprövad".
Well har en sådan dag då jag är ganska uppgiven, ändå har jag och sambon ganska hoppfulla och har försökt att tro på att det ska gå men när man inte ens har kommit till ET så blir man ganska uppgiven!
Angelinap skrev 2016-07-30 03:09:04 följande:
Det värsta just nu är att tänk om vi aldrig kommer att få ett barn.
I början av vår ivf resa så var vi optimistiska eftersom mina ägg var kanonbra. Min mans spermier superkvalite'. Vi blir ändå inte gravida.
Vi pendlar mellan hopp o förtvivlan. Våra bekanta är uppe i 7 IVf försök o inte heller lyckats. Vi börjar att ställa in oss på att det kanske integår vägen för oss tyvär. För hur länge ska vi trotsa " naturen"? Hur många sprutbehandlingar ska vi gå igenom? ( vi har inga embryon i frysen tyvär). Tänk om vi aldrig får ett barn,hemska tanke men den kan bli verklighet. Det är så läskigt. Ge oss styrka
Så angelinap, jag förstår dig helt och hållet! Jag har lyckats bli gravid naturligt tre ggr men fått mycket tidiga missfall, vecka 5. Tänk om det aldrig blir nåt? :(