• Minimasken

IVF försök nr 2 hösten 2016

Hej!
    Jag och min sambo har genomgått ett misslyckat försök då första embryo inte ville stanna kvar och vårt frysta klarade inte upptiningen.. Nu har vi fått veta att det är sommaruppehåll där vi genomgår på Sahlgrenska.
    Ska prata med barnmorskan innan midsommar sen kör vi nytt försök med sprutor i augusti.

Är vi fler som ska påbörja ny behandling efter sommaren?

• Svar på tråden IVF försök nr 2 hösten 2016
  • Totti90

Hej! Vi ska starta vår långa protokollet efter sommaruppehållet, blir vårat första..

• ivf februari

Hej. Jag fick ett missfall för några veckor sedan i v7 så det blir nytt försök i augusti. Har 2 i frysen så jag hoppas det klarar upptining:)

• miamarina84

Ok om jag hoppar på? Vi har fått tid i oktober för äggplock, ivf första försöket.

• Minimasken
    miamarina84 skrev 2016-07-07 19:23:35 följande:

Ok om jag hoppar på? Vi har fått tid i oktober för äggplock, ivf första försöket.

Självklart! Vilken behandling kör du?
  • Emmet1976

Hej,

Ivf-försök nr 3 startas nu i början av aug. Korta protokollet med Fostimon 450.
    Sist fick jag 5 ägg där samtliga befruktades, två återfördes. Resten klarade inte frysning. På RD14 kom verkligheten ikapp och ett andra misslyckande var ett faktum. Tredje gången gillt för mig? Hoppas vi alla lyckas på vårt augustiförsök! :)

• miamarina84

Vi var på vårt första ivf möte på sahlgrenska i juni och planerade in äggplock i oktober. Vi ska även köra korta protokollet :)

• Minimasken
    miamarina84 skrev 2016-07-08 10:02:31 följande:

Vi var på vårt första ivf möte på sahlgrenska i juni och planerade in äggplock i oktober. Vi ska även köra korta protokollet :)

Härligt! Då har vi samma situation fick med ny tid nu i okt med korta protokollet på Sahlgrenska, skulle haft i augusti men dem sa att det var fullt i labbet
  • Goo

Hej!
    Vi kör också försök nr 2 i höst på IVF-kliniken i sthlm.

Gjorde vår första behandling i maj-juni nu. Fick ut 21 ägg (!), 20 var mogna, 15 blev befruktade. Först var de tveksamma om de ville sätta in ett embryo pga överstimuleringsrisk, men sedan gjorde de iaf. Dock blev det inget resultat på det. 
    Nu har vi iaf 4 fina embryon i frysen, så jag hoppas att åtminstone något av dem ska vara starkt nog att växa till en liten bebis.

Blev spontangravid i december, just när vi skulle ha börjat vår ivf, men fick MA i februari.

Just nu går jag mellan hopp och förtvivlan. Vissa dagar känner jag mig lugn och hoppfull, vissa bara låg och gråten ligger på lur hela tiden. Känns så svårt att prata om det: bara en av mina kompisar har gjort ivf och hon har precis blivit gravid, så jag vill inte älta för mkt med henne. Plus att hennes process på många sätt varit väldigt olik min. Andra kompisar vill gärna lyssna osv, men känns som de har svårt att riktigt förstå, de har själva barn eller är gravida, eller vill inte alls ha barn. Min sambo kan jag förstås prata med, men känns som det vore skönt med någon annan ibland också. Hur gör ni?

• miamarina84

Hej hur går det för er under semestern ;) har ni lugnet eller har ni börjar att peppa inför ivfen i höst? Vi njuter som bara den och är super taggade :)

• Angelinap

Tredje försök i augusti på ivf. Första ivf: 6 mån upptäcktes missbildning= förlossning= fruktansvärt.

2 försöket: allt var perfekt men innan insättning klarade sig inte embryot.

Sååå nu: 3 försök till hösten.

Hur länge ska man orka?

• Angelinap

Det värsta just nu är att tänk om vi aldrig kommer att få ett barn.

I början av vår ivf resa så var vi optimistiska eftersom mina ägg var kanonbra. Min mans spermier superkvalite'. Vi blir ändå inte gravida.

Vi pendlar mellan hopp o förtvivlan. Våra bekanta är uppe i 7 IVf försök o inte heller lyckats. Vi börjar att ställa in oss på att det kanske integår vägen för oss tyvär. För hur länge ska vi trotsa " naturen"? Hur många sprutbehandlingar ska vi gå igenom? ( vi har inga embryon i frysen tyvär). Tänk om vi aldrig får ett barn,hemska tanke men den kan bli verklighet. Det är så läskigt. Ge oss styrka

• Goo
    Angelinap skrev 2016-07-30 03:09:04 följande:

I början av vår ivf resa så var vi optimistiska eftersom mina ägg var kanonbra. Min mans spermier superkvalite'. Vi blir ändå inte gravida.

Vi pendlar mellan hopp o förtvivlan. Våra bekanta är uppe i 7 IVf försök o inte heller lyckats. Vi börjar att ställa in oss på att det kanske integår vägen för oss tyvär. För hur länge ska vi trotsa " naturen"? Hur många sprutbehandlingar ska vi gå igenom? ( vi har inga embryon i frysen tyvär). Tänk om vi aldrig får ett barn,hemska tanke men den kan bli verklighet. Det är så läskigt. Ge oss styrka

Vet hur det känns. Om någon bara kunde säga att det kommer gå, någon gång, så hade man ju orkat hur mycket som helst, men ovissheten tar knäcken på en. Hur många försök har ni gjort?
  • Superfurry

Hej!

Âr det ok om jag också hoppar in här? Startade en tråd om IVF juli men det gick ju inte så nu blir det en tredje försök i höst och hänger gärna på IVF höst-tråd :)  

Lutar åt att vi kör igång med spray i sep. och äggplock i oktober då jag måste få tid att hämta mig från sista stora besvikelsen. Sista försöket (ISCI) var riktig misslyckad med en cysta som ockuperade hela min högra äggstock (inga äggpåsar fick plats bara cystan) fick ut tre ägg från vänster, de blev befruktade men delade sig inte. Gjorde ett första försök i mars också IVF ett ägg av tre befruktades men delade sig ej :( Då var också cystan där men den var mycket mindre... De vet faktisk inte varför jag har denna cysta och att den växer varje gång jag pumpar in hormoner. De vet inte heller varför äggen blir befruktade, men inte delar sig. Det kan vara ägget kan vara spermien sarger dem... Det är ibland skrämmande hur lite de vet egentligen om en massa inom befruktning/delning/fästning i livmoder. Jag trodde i min enfald att de egentligen visste en massa om och hade många knep innan vi satte igång med IVF, men efter dessa två försök och massor med googlande på olika sidor och pratande med kliniken har jag kommit fram till att egentligen så vet de i princip inget och det de vet är inte "säker", utan det har forskats i det men är inte något "beprövad".

Well har en sådan dag då jag är ganska uppgiven, ändå har jag och sambon ganska hoppfulla och har försökt att tro på att det ska gå men när man inte ens har kommit till ET så blir man ganska uppgiven!

Angelinap skrev 2016-07-30 03:09:04 följande:

Så angelinap, jag förstår dig helt och hållet! Jag har lyckats bli gravid naturligt tre ggr men fått mycket tidiga missfall, vecka 5. Tänk om det aldrig blir nåt? :(
  • miamarina84
    enannananna84 skrev 2016-07-31 20:21:53 följande:

Hej.

Jag och min sambo ska börja nu i augusti för första gången, nervöst!

Kul. Jag börjar i morgon. Oxå vår första ivf. Då är vi i samma fas :)
  • miamarina84

I morgon börjar vi med sprutorna och vår första behandling (ivf 1). Så nu är vi nervösa men förväntansfulla :)

• Angelinap

Vi har gjort två försök. I sept ska vi göra vårt tredje försök på akademiska i Uppsala.

• Oliwetti

Hej!

Jag och min vän har gått igenom ivf och har nu startat en podd i ämnet. Vet inte hur ni känner men vi mådde skit under vår tid och tycker att det saknas forum där vi fritt kan prata om våra känslor och upplevelser.

Vi pratar om allt från spökstreck, ägguttag, dumma kommentarer fr ovetande personer och symptom.

Första avsnittet ligger ute nu o vi hoppas verkligen att podden kan vara en stöttning för någon av er där ute.

RUVARPODDEN - nya avsnitt varje torsdag

Svar på tråden IVF försök nr 2 hösten 2016