IVF försök nr 2 hösten 2016
Hej!
Vi kör också försök nr 2 i höst på IVF-kliniken i sthlm.
Gjorde vår första behandling i maj-juni nu. Fick ut 21 ägg (!), 20 var mogna, 15 blev befruktade. Först var de tveksamma om de ville sätta in ett embryo pga överstimuleringsrisk, men sedan gjorde de iaf. Dock blev det inget resultat på det.
Nu har vi iaf 4 fina embryon i frysen, så jag hoppas att åtminstone något av dem ska vara starkt nog att växa till en liten bebis.
Blev spontangravid i december, just när vi skulle ha börjat vår ivf, men fick MA i februari.
Just nu går jag mellan hopp och förtvivlan. Vissa dagar känner jag mig lugn och hoppfull, vissa bara låg och gråten ligger på lur hela tiden. Känns så svårt att prata om det: bara en av mina kompisar har gjort ivf och hon har precis blivit gravid, så jag vill inte älta för mkt med henne. Plus att hennes process på många sätt varit väldigt olik min. Andra kompisar vill gärna lyssna osv, men känns som de har svårt att riktigt förstå, de har själva barn eller är gravida, eller vill inte alls ha barn. Min sambo kan jag förstås prata med, men känns som det vore skönt med någon annan ibland också. Hur gör ni?