• Goo

IVF försök nr 2 hösten 2016

Hej!
    Vi kör också försök nr 2 i höst på IVF-kliniken i sthlm.

Gjorde vår första behandling i maj-juni nu. Fick ut 21 ägg (!), 20 var mogna, 15 blev befruktade. Först var de tveksamma om de ville sätta in ett embryo pga överstimuleringsrisk, men sedan gjorde de iaf. Dock blev det inget resultat på det. 
    Nu har vi iaf 4 fina embryon i frysen, så jag hoppas att åtminstone något av dem ska vara starkt nog att växa till en liten bebis.

Blev spontangravid i december, just när vi skulle ha börjat vår ivf, men fick MA i februari.

Just nu går jag mellan hopp och förtvivlan. Vissa dagar känner jag mig lugn och hoppfull, vissa bara låg och gråten ligger på lur hela tiden. Känns så svårt att prata om det: bara en av mina kompisar har gjort ivf och hon har precis blivit gravid, så jag vill inte älta för mkt med henne. Plus att hennes process på många sätt varit väldigt olik min. Andra kompisar vill gärna lyssna osv, men känns som de har svårt att riktigt förstå, de har själva barn eller är gravida, eller vill inte alls ha barn. Min sambo kan jag förstås prata med, men känns som det vore skönt med någon annan ibland också. Hur gör ni?

• Goo
    Angelinap skrev 2016-07-30 03:09:04 följande:

Det värsta just nu är att tänk om vi aldrig kommer att få ett barn.

I början av vår ivf resa så var vi optimistiska eftersom mina ägg var kanonbra. Min mans spermier superkvalite'. Vi blir ändå inte gravida.

Vi pendlar mellan hopp o förtvivlan. Våra bekanta är uppe i 7 IVf försök o inte heller lyckats. Vi börjar att ställa in oss på att det kanske integår vägen för oss tyvär. För hur länge ska vi trotsa " naturen"? Hur många sprutbehandlingar ska vi gå igenom? ( vi har inga embryon i frysen tyvär). Tänk om vi aldrig får ett barn,hemska tanke men den kan bli verklighet. Det är så läskigt. Ge oss styrka

Vet hur det känns. Om någon bara kunde säga att det kommer gå, någon gång, så hade man ju orkat hur mycket som helst, men ovissheten tar knäcken på en. Hur många försök har ni gjort?
Svar på tråden IVF försök nr 2 hösten 2016