• Nicka

Vi som kämpar vidare med IVF vår/sommar 2016

Tänkte att jag provar att starta upp en ny tråd för oss som kämpat på och gjort några IVF behandlingar.
    Jag är 35 år gammal och min sambo 44 år.
    Vi har gjort ett par IVF behandlingar,minns faktiskt inte just nu om de är 3 el.4
    Vi har försökt få barn i ca 6,5 år.
    Väntar just nu på att få ägglossning och göra FET,då vi har två ägg i frysen :)

Nickasworld.blogg.se

• Svar på tråden Vi som kämpar vidare med IVF vår/sommar 2016
  • Regnbågsdröm
    Nicka skrev 2016-03-05 00:24:36 följande:

Tänkte att jag provar att starta upp en ny tråd för oss som kämpat på och gjort några IVF behandlingar.
    Jag är 35 år gammal och min sambo 44 år.
    Vi har gjort ett par IVF behandlingar,minns faktiskt inte just nu om de är 3 el.4
    Vi har försökt få barn i ca 6,5 år.
    Väntar just nu på att få ägglossning och göra FET,då vi har två ägg i frysen :)

Nickasworld.blogg.se

Hej. Jag startade nyligen en ny grupp IVF mars/april. Hoppa gärna in i den om du vill! Jag är själv inne på mitt tredje försök och finns fler i den gruppen som gjort ett par försök. Du är välkommen dit om du vill.
  • Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-06 00:34:27 följande:
    Hej. Jag startade nyligen en ny grupp IVF mars/april. Hoppa gärna in i den om du vill! Jag är själv inne på mitt tredje försök och finns fler i den gruppen som gjort ett par försök. Du är välkommen dit om du vill.
    Ok, men då hoppar jag in i den gruppen :)
    Tack :)
  • Nicka

Tänkte puffa upp denna tråd lite :)

Jag har idag varit och gjort Ul för att kolla så de står rätt till inför fet som kommer att bli måndag eller tisdag :)
    Imorgon kommer jag att ta ovitrellen oavsett vad ägglossningstestet säger.

• amandawic

Hej!

Inne på min och sambons andra ivf-behandling.
    Vi gjorde ett ET i början på mars, som slutade med missfall i v6. Idag är första dagen med lutinus, FET på fredag om allt går som det ska :) har två blastocyster i frysen som vi nu hoppas så innerligt ska bli våra små kottar :) så vi ligger ju rätt lika tidsmässigt!

• Nicka
    amandawic skrev 2016-05-10 22:19:25 följande:

Hej!

Inne på min och sambons andra ivf-behandling.
    Vi gjorde ett ET i början på mars, som slutade med missfall i v6. Idag är första dagen med lutinus, FET på fredag om allt går som det ska :) har två blastocyster i frysen som vi nu hoppas så innerligt ska bli våra små kottar :) så vi ligger ju rätt lika tidsmässigt!

Ja de gör vi ju då, du några dagar före mej :)
    Kommer att bli Fet på tisdag för våran del :)
    Stort lycka till på fredag!
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-11 08:00:06 följande:
    Ja de gör vi ju då, du några dagar före mej :)
    Kommer att bli Fet på tisdag för våran del :)
    Stort lycka till på fredag!
    Vilken klinik går du på? :)
  • Nicka
    amandawic skrev 2016-05-11 08:26:41 följande:
    Vilken klinik går du på? :)
    På Carlanderska i Gbg.
    Vilken klinik går går du på?
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-11 16:01:51 följande:
    På Carlanderska i Gbg.
    Vilken klinik går går du på?
    Jag går på st Görans i Stockholm :) jag fick också ta ägglossningssprutan nämligen. Men kliniken kallar det ändå för ostimulerat? Vad har de sagt till dig gällande det?
    Kommer du få ta lutinus också?
  • Nicka
    amandawic skrev 2016-05-11 16:16:11 följande:
    Jag går på st Görans i Stockholm :) jag fick också ta ägglossningssprutan nämligen. Men kliniken kallar det ändå för ostimulerat? Vad har de sagt till dig gällande det?
    Kommer du få ta lutinus också?
    Då jag hade lite bekymmer med min ägglossning i två månader så fick jag ta Letrozol för att stimulera ägglossning och då även ta Ovitrelle.
    Kommer troligtvis börja med Lutinus dagen efter återförande.
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-12 03:02:41 följande:
    Då jag hade lite bekymmer med min ägglossning i två månader så fick jag ta Letrozol för att stimulera ägglossning och då även ta Ovitrelle.
    Kommer troligtvis börja med Lutinus dagen efter återförande.
    Ja okej. Jag var på VUL hos kliniken förra fredagen och då hade jag en blåsa på 17mm. Så kliniken sa att jag skulle ta ägglossningssprutan för att försäkra sig om att jag fick ägglossning.
    Började ta lutinus i tisdags.

Börjar bli lite nervös inför imorgon, svårt att fokusera på jobb och annat idag känner jag.

Man hoppas ju så innerligt att det ska vara vår tur nu.
  • Nicka

Nu är vi på väg till Göteborg och Carlanderska :)
    Har tid klockan 14.30 för ett återförande :)
    Nu käkar vi lunch strax utanför Borås,gott!
    Har som vanligt gott om tid ;)

• amandawic
    Nicka skrev 2016-05-17 12:23:39 följande:

Nu är vi på väg till Göteborg och Carlanderska :)
    Har tid klockan 14.30 för ett återförande :)
    Nu käkar vi lunch strax utanför Borås,gott!
    Har som vanligt gott om tid ;)

Vad roligt! Hoppas allt gick bra :)
  • Nicka
    amandawic skrev 2016-05-17 15:12:21 följande:
    Vad roligt! Hoppas allt gick bra :)
    De gick bra och embryot såg fint ut :)
    Nu har vi landat hemma i soffan!
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-17 20:21:50 följande:
    De gick bra och embryot såg fint ut :)
    Nu har vi landat hemma i soffan!
    Gud va skönt, grattis till ruvningen :)

När fick ni testdag?
  • Nicka
    amandawic skrev 2016-05-17 20:24:51 följande:
    Gud va skönt, grattis till ruvningen :)

När fick ni testdag?
    Tack!
    Den 30/5
    Men kommer ev att testa antingen lördag eller söndag tror jag.
  • Nicka

Blöder :( och har mensvärk så troligen så är detta försök över för vår del..
    Försöker tänka positivt att de bara är en ofarlig blödning men inte lätt att hålla modet uppe..Bim va igår och haft spottings sen i torsdags.

• amandawic

Nej! Samma här, mensen kom som en klocka idag... Är så himla ledsen och uppgiven nu.

Tog ett gravtest idag, egentliga testdagen är imorgon. Det var negativt så blir ingen bebis denna gången heller....

Vi kommer nog inte göra ngt mer försök innan sommaren utan vänta till i höst... Man får bryta ihop och samla ny energi till nästa försök..

Kram på dig

Nicka skrev 2016-05-23 15:36:35 följande:

Blöder :( och har mensvärk så troligen så är detta försök över för vår del..

Försöker tänka positivt att de bara är en ofarlig blödning men inte lätt att hålla modet uppe..Bim va igår och haft spottings sen i torsdags.

• Nicka
    amandawic skrev 2016-05-24 07:20:46 följande:

Nej! Samma här, mensen kom som en klocka idag... Är så himla ledsen och uppgiven nu.

Tog ett gravtest idag, egentliga testdagen är imorgon. Det var negativt så blir ingen bebis denna gången heller....

Vi kommer nog inte göra ngt mer försök innan sommaren utan vänta till i höst... Man får bryta ihop och samla ny energi till nästa försök..

Kram på dig

Min mens va en dag sen, men haft spottings sen i torsdags natt..
    Testade negativt idag :( antar att de resultatet inte kommer att ändra sej till söndag.
    Vi har inga försök kvar, detta embryo kostade oss 15000 eller kommer att kosta..
    Vi har inte diskuterat vidare hur vi ska göra.
    Kram
  • Nicka

Testet idag visade som vi trodde de skulle göra, inte gravid :(
    Inställd på detta men inte gör de det lättare :(
    Om vi ska gå vidare har vi inte diskuterat alls.
    Kliniken har semesterstängt så om vi ska försöka igen så blir de till hösten.
    Kommer att plocka bort familjelivs appen, men vem vet vi kanske syns i nån tråd nån gång.
    Kommer att fortsätta blogga så vill ni följa så blir jag glad :)
    Nickasworld.blogg.se
    Ha en fin sommar alla kämpar!
    Kram

Svar på tråden Vi som kämpar vidare med IVF vår/sommar 2016