• amandawic

Vi som kämpar vidare med IVF vår/sommar 2016

Hej!

Inne på min och sambons andra ivf-behandling.
    Vi gjorde ett ET i början på mars, som slutade med missfall i v6. Idag är första dagen med lutinus, FET på fredag om allt går som det ska :) har två blastocyster i frysen som vi nu hoppas så innerligt ska bli våra små kottar :) så vi ligger ju rätt lika tidsmässigt!

• amandawic
    Nicka skrev 2016-05-11 08:00:06 följande:
    Ja de gör vi ju då, du några dagar före mej :)
    Kommer att bli Fet på tisdag för våran del :)
    Stort lycka till på fredag!
    Vilken klinik går du på? :)
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-11 16:01:51 följande:
    På Carlanderska i Gbg.
    Vilken klinik går går du på?
    Jag går på st Görans i Stockholm :) jag fick också ta ägglossningssprutan nämligen. Men kliniken kallar det ändå för ostimulerat? Vad har de sagt till dig gällande det?
    Kommer du få ta lutinus också?
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-12 03:02:41 följande:
    Då jag hade lite bekymmer med min ägglossning i två månader så fick jag ta Letrozol för att stimulera ägglossning och då även ta Ovitrelle.
    Kommer troligtvis börja med Lutinus dagen efter återförande.
    Ja okej. Jag var på VUL hos kliniken förra fredagen och då hade jag en blåsa på 17mm. Så kliniken sa att jag skulle ta ägglossningssprutan för att försäkra sig om att jag fick ägglossning.
    Började ta lutinus i tisdags.

Börjar bli lite nervös inför imorgon, svårt att fokusera på jobb och annat idag känner jag.

Man hoppas ju så innerligt att det ska vara vår tur nu.
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-17 12:23:39 följande:

Nu är vi på väg till Göteborg och Carlanderska :)
    Har tid klockan 14.30 för ett återförande :)
    Nu käkar vi lunch strax utanför Borås,gott!
    Har som vanligt gott om tid ;)

Vad roligt! Hoppas allt gick bra :)
  • amandawic
    Nicka skrev 2016-05-17 20:21:50 följande:
    De gick bra och embryot såg fint ut :)
    Nu har vi landat hemma i soffan!
    Gud va skönt, grattis till ruvningen :)

När fick ni testdag?
  • amandawic

Nej! Samma här, mensen kom som en klocka idag... Är så himla ledsen och uppgiven nu.

Tog ett gravtest idag, egentliga testdagen är imorgon. Det var negativt så blir ingen bebis denna gången heller....

Vi kommer nog inte göra ngt mer försök innan sommaren utan vänta till i höst... Man får bryta ihop och samla ny energi till nästa försök..

Kram på dig

Nicka skrev 2016-05-23 15:36:35 följande:

Blöder :( och har mensvärk så troligen så är detta försök över för vår del..

Försöker tänka positivt att de bara är en ofarlig blödning men inte lätt att hålla modet uppe..Bim va igår och haft spottings sen i torsdags.

Svar på tråden Vi som kämpar vidare med IVF vår/sommar 2016