• bitchen73

Har jag blivit bortbytt?

Hej familjeliv! Jag har ett problem, det är så att jag har en tvillingsyster som ser precis exakt ut som mig och det har vi alltid gjort. Jag är orolig över att min mamma kan ha blandat ihop oss flera gånger under vår uppväxt. Hon har alltid varit den virriga typen och ibland när vi tittar på bilder från förr säger hon att min syster är jag fast nästa gång vi ser den bilden säger hon tvärt om. Kan det finnas risk att hon har blandat ihop oss totalt och att jag egentligen är min syster? Hur tar man reda på detta? 
    mvh orolig tvilingRynkar på näsan

• Svar på tråden Har jag blivit bortbytt?
  • Birgitta02

"Att du egentligen är din syster"?
    Hahaha!!! :)

• Birgitta02
    bitchen73 skrev 2016-02-05 14:32:48 följande:
    Ja det är exakt det jag tror, vet du vad jag kan göra?
    Nä. Är ni enäggstvillingar så är det nog bara att gilla läget :). NU vet du ju vem du är. Sen att hon blandat ihop vem som gjort vad, och vem som är vem på korten när ni var små kan du ju inte göra något åt :).
  • nnnnnnnn

Den risken finns väl och jag kan inte tänka mej att det finns något annat sätt att ta reda på detta än att begära ut DNA-prov från PKU-registret och jämföra med ett DNA-prov som du gör nu. OM det är så att ni är namngivna i PKU-registret och inte bara står som "tvilling1" och "tvilling2" eller liknande.
    Så det känns: Dyrt och krångligt.
    Vad skulle det förändra? Från och med att ni haft medvetande om vilka ni är, vilket namn ni har osv. så har ni själva sett till att ni har rätt namn osv.
    Om du nu skulle få reda på att du fått fel namn eller är född först/sist istället för det du trodde - vad skulle det medföra för förändringar i ditt liv?

Det enda jag kan tänka mig är att du skulle känna viss bitterhet mot dina föräldrar - hur kunde de blanda ihop oss?
    Jag kan inte se några positiva effekter av detta = kanske bäst att strunta i det???

• Anonym (J)

Håller med nnnnnn. Oavsett så förändrar det ingenting idag, du är du i vilket fall. Kan du prata med din mamma om detta, mer som en allmän fundering kring hur hon höll skillnad på er. Jag är inte tvilling men min mamma blandar ändå ihop oss barn på fotografier från vi var små.

• driver28

Ni är enäggstvillingar, identiska kopior. SAMMA DNA och fingeravtryck. Vad heter du? Och vad heter din syster? Lyssnar du om någon ropar din systers namn efter dig på gatan? Nähä, men då ät nog du dig själv. Du har 73 i ditt användarnamn. Är du född 73? I så fall, varför undrar du detta just nu? Har din syster fått ärva en stor sina pengar som du egentligen skulle ha fått, eller vad?

• Aniiee
    driver28 skrev 2016-02-05 18:54:28 följande:

Ni är enäggstvillingar, identiska kopior. SAMMA DNA och fingeravtryck. Vad heter du? Och vad heter din syster? Lyssnar du om någon ropar din systers namn efter dig på gatan? Nähä, men då ät nog du dig själv. Du har 73 i ditt användarnamn. Är du född 73? I så fall, varför undrar du detta just nu? Har din syster fått ärva en stor sina pengar som du egentligen skulle ha fått, eller vad?

Nej, tvillingar har inte samma fingeravtryck.....
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • nnnnnnnn
    driver28 skrev 2016-02-05 18:54:28 följande:

Ha, ha, ha!
    Tänkte inte på att de var enäggs... Med samma DNA.
    Snacka om att känna sig korkad nu...
    Skyller på att det är fredag.

står iofs inte att de är enäggs, men när TS påpekar att de är så otroligt lika varandra, så borde jag dragit samma slutsats som du.

• bitchen73

Jag är 23 år, brydde mig inte speciellt mycket om mitt användarnamn! Vi är enäggstvillingar! Detta är något som har funnits i mitt bakhuvud länge, och något som jag tänker på väldigt ofta. Men det kanske är lika bra att strunta i det, som några av er säger... Klart man alltid kommer undra men jag kanske får släppa det... Någon som har tips på hur jag ska lägga detta bakom mig?!

• driver28
    bitchen73 skrev 2016-02-06 07:29:14 följande:

Jag är 23 år, brydde mig inte speciellt mycket om mitt användarnamn! Vi är enäggstvillingar! Detta är något som har funnits i mitt bakhuvud länge, och något som jag tänker på väldigt ofta. Men det kanske är lika bra att strunta i det, som några av er säger... Klart man alltid kommer undra men jag kanske får släppa det... Någon som har tips på hur jag ska lägga detta bakom mig?!

En fundering bara. När du säger bortBYTT, hur menar du då? Eller menar du snarare förväxlad? Ni har väl vuxit upp tillsammans? Eller? Har du pratat med din syster om detta? Känner hon som du? Och vad spelar det för roll egentligen?
Svar på tråden Har jag blivit bortbytt?