Varannan helg pappa
Vad anser ni om framförallt pappor som har sina barn endast varannan helg?
Vad anser ni om framförallt pappor som har sina barn endast varannan helg?
Man skapar sin verklighet själv.
Roligast idag!!!
Okej. Kul om jag kan roa någon.. dock känns det tveksamt om du egentligen fattar vad jag menar.
Okej. Kul om jag kan roa någon.. dock känns det tveksamt om du egentligen fattar vad jag menar.
Det finns så många olika anledningar till att det inte är vv, så jag bryr mig inte.
Jag tänker inget om pappan utan snarare, skönt för hans sambo att slippa vv.
För min egen del skulle jag tycka det vore underbart om min partner hade sina barn endast varannan helg. Ett stort plus i kanten skulle det vara!
Det är väl inte värre än att de inte tar ut föräldraledighet eller vabbar.
Vissa män prioriterar annorlunda än kvinnor.
Jag anser att man är en frånvarande förälder. Och kan inte komma på något som skulle få mig att spendera så lite tid med mina barn.
Amen åååh! Man kan ju inte leva någon annans liv! Ni kan väl inte på allvar diskutera enskilda fall och referera till er egen livssituation och era val!
Lev och låt leva. (Finns en djupare innebörd bakom detta uttryck än ytan avslöjar... Googla.)
Det finns lika många sätt att leva på och att lösa problem på som det finns människor. Ditt och ditt och ditt sätt passar inte alla.
Så vitt jag förstår mår inte alla barn bar av vv. Själv tror jag att det i stort sett alltid är bäst för barnet att ha ett boende. Tycker att det verkar vara mer för föräldrarnas skull som man har vv.
Jag ser alltså inte på något särskilt sätt på pappor med vh
Jag tycker att det beror på hur engagerad pappan är i övrigt. Det är stor skillnad mellan pappor och pappor. Om man sitter vid datorn under helgen och knappt träffar barnet på riktigt är det inte okej. Om man engagerar sig med utflykter och gör saker tillsammans med barnet under helgen och/eller träffar eller engagerar sig i barnet under övrig tid (pratar i telefon, går på föräldramöten, äter middag tillsammans, etc) så är det helt ok. Min kompis bodde hos sin pappa varannan helg, men han var tränare i hennes innebandylag, och de träffades alltså flera gånger i veckan. Dessutom kom han på födelsedagar, föräldramöten, klassträffar, etc.
Lever själv med en varannan helg pappa och får bli bonusmamma varannan helg. Läget ser ut som det gör då mamman flyttade en bit bort och ena barnet var mindre än ett år vid separation. Det finns väl inget att säga om hur ofta man har barnen eller inte anser jag. Men jag har sett att det varit svårt för alla att anpassa sig. Speciellt pappan och den äldsta sonen på snart 10. Man det gäller att kunna förhålla sig till det till barnen blir äldre och kan välja mer själva samt att man som pappa lär sig hantera den stora förändringen. Det kan se så olika ut från situation till situation så det finns väl inget "svar" på frågan utan bara personliga upplevelser.
Jag tänker inget särskilt.
Jag vet varför min man har vh och det är inte för sin egen skull... han hade mått bättre av vv eller heltid.
Så jag tycker inte att folk ska ha åsikter om saker dom inte vet något om.