• Brumma

Varannan helg pappa

Inte speciellt mkt. Det finns ett otal anledningar till att en pappa är vh förälder. Känner några och där är endast en det för egen vilja. Jag har inga höga tankar om honom men det beror inte på just detta utan att han använder barnen för att straffa mamman typ. Tyvärr gör mamman likadant :/

De andra som jag känner och har sina barn vh är antingen pga att mamman flyttat med barnet och omöjliggjort vv eller där föräldrarna sett att barnet mått bäst av att bo mer på heltid hos en av föräldrarna.

Vad tycker du själv TS? Eftersom du ställer frågan antar jag att du tar för givet att det går att generalisera över?

• Brumma
    EnGladPingvin skrev 2016-02-03 18:48:23 följande:

Generellt tycker jag det är alldeles för lite för ett barn att träffa en av sina föräldrar så sällan, men sen kan det finnas omständigheter som inte gör det möjligt eller önskvärt med mer.

Tycker också det är alldeles för lite..

Vi hade gärna haft vv och barnet hade gärna varit oftare - hon bad om det flera gånger när hon var yngre. Men tyvärr var det inte genomförbar :/
  • Brumma
    Anonym (mm) skrev 2016-02-03 22:57:37 följande:

Allt går bara man vill tillräckligt mycket.

Nej, faktiskt inte.
  • Brumma
    Anonym (mm) skrev 2016-02-03 23:09:07 följande:

Med din inställning skulle människan aldrig landat på månen, slagit världsrekord i löpning eller uppfunnit glödlampan.

Ja det är verkligen samma sak..

Nej. Allt är inte genomförbart. Inte om man skall vara realistisk.
  • Brumma
    Anonym (mm) skrev 2016-02-04 00:01:34 följande:

Jag har gått igenom eld och vatten för mitt barns skull. Jag har presterat det omöjliga för hans skull. För att jag varit tvungen. Därför ger jag inte mycket för föräldrar som säger att de skulle vilja men inte kan. Vad då inte kan?? Det finns inga "kan inte" om man verkligen vill.

Jättebra. För dig och ditt barn.

Synd att du inte kan se att andra kan ha det annorlunda eller att det faktiskt kan finnas andra orsaker än de du kan tänka dig.

Vi lämnar det. Du vet bättre än alla som kämpat och kämpat i åratal. Visst.
  • Brumma
    Anonym (mm) skrev 2016-02-04 12:27:47 följande:

Man skapar sin verklighet själv.

Roligast idag!!!
  • Brumma
    Anonym (mm) skrev 2016-02-04 12:48:26 följande:

Okej. Kul om jag kan roa någon.. dock känns det tveksamt om du egentligen fattar vad jag menar.

Jodå.

Men det bästa sättet att bemöta sånt som är så dumt att det inte ens går att bemöta är med ironi...
  • Brumma
    Anonym (mm) skrev 2016-02-04 12:48:26 följande:

Okej. Kul om jag kan roa någon.. dock känns det tveksamt om du egentligen fattar vad jag menar.

Förlåt..

Bästa sättet att bemöta det är naturligtvis att skratta åt det..

Går ju liksom inte att göra så mkt annat..
Svar på tråden Varannan helg pappa