• Spegelbilden

Vad är det som gör ont?

Den senaste veckan har jag två gånger fått väldigt ont i magen. (är i vecka 32). Smärtan kommer plötsligt och det liksom hugger till inne i magen och håller i sig ca en minut, sen släpper det. Måste andas igenom smärtan. 

Det känns inte som en sammandragning för magen blir inte hård. Har läst om förvärkar men det beskrivs alltid som molande värk likt mensvärk och det här känns inte så utan är mer en skarpare smärta. 

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Vad är det som gör ont?
  • Cyanea

Jag tycker att det låter som mina ligamentsmärtor. Har både sammandragningar och förvärkar, så jag vet att det inte är det jag känner. Det kommer framförallt när jag går och gör riktigt, riktigt ont. Måste stanna och andas en stund innan det släpper. Min smärta sitter på sidan av magen, det kanske inte din gör? 

Mina förvärkar är, precis som du skriver, molande. Ungefär som mensvärk. De sitter i länge och kommer oavsett vad jag gör även om de kan förvärras om jag rör mig. Ligamentsmärtorna är mycket vassare och kommer plötsligt. De första gångerna det hände blev jag livrädd, men i mitt fall är det ingen fara. Sammandragningarna känns i regel inte så mycket, och gör de det är det en molande värk. 

Det kanske vore bra om du pratade med din BM i veckan och dubbelkollade? Så kan du förhoppningsvis släppa oron. 

• Spegelbilden
    Cyanea skrev 2016-01-10 11:01:54 följande:

Jag tycker att det låter som mina ligamentsmärtor. Har både sammandragningar och förvärkar, så jag vet att det inte är det jag känner. Det kommer framförallt när jag går och gör riktigt, riktigt ont. Måste stanna och andas en stund innan det släpper. Min smärta sitter på sidan av magen, det kanske inte din gör? 

Mina förvärkar är, precis som du skriver, molande. Ungefär som mensvärk. De sitter i länge och kommer oavsett vad jag gör även om de kan förvärras om jag rör mig. Ligamentsmärtorna är mycket vassare och kommer plötsligt. De första gångerna det hände blev jag livrädd, men i mitt fall är det ingen fara. Sammandragningarna känns i regel inte så mycket, och gör de det är det en molande värk. 

Det kanske vore bra om du pratade med din BM i veckan och dubbelkollade? Så kan du förhoppningsvis släppa oron. 

Jag ska till BM imorgon så tänker att jag passar på att kolla då. Men vill gärna höra om det är någon redan nu som kan ha tips om vad det kan vara. 

Min smärta har kommit när jag suttit ner och smärtan är typ i mitten av magen, så det låter ju inte riktigt samma. Funderar på om det kan vara möjligt att barnet kommer åt något vitalt organ eller liknande?
  • Cyanea
    Spegelbilden skrev 2016-01-10 11:24:29 följande:
    Jag ska till BM imorgon så tänker att jag passar på att kolla då. Men vill gärna höra om det är någon redan nu som kan ha tips om vad det kan vara. 

Min smärta har kommit när jag suttit ner och smärtan är typ i mitten av magen, så det låter ju inte riktigt samma. Funderar på om det kan vara möjligt att barnet kommer åt något vitalt organ eller liknande?
    Bra att du ska dit så snart :) 

Nej, då låter det ju inte alls som samma. Det kan absolut vara så, tycker att min lilla kotte kan komma åt nerver och annat jag inte visste att jag hade känsel i ;) 

Hoppas att du snart blir klokare på detta, uppdatera gärna om du får något bra svar för nu är jag nyfiken ;) Lycka till imorrn! 
  • Spegelbilden

Barnmorskan trodde inte att det var något farligt och hon gissade att det hade med att göra att barnet typ sparkade på en muskel eller liknande. Så det var ju skönt att det inte verkade vara något farligt :)

• Cyanea

Vad skönt att höra, tack så mycket för uppdatering! Hoppas att din lila kotte låter bli nerver och muskler nu ;) 

Svar på tråden Vad är det som gör ont?