Cyanea skrev 2016-01-10 11:01:54 följande:
Jag tycker att det låter som mina ligamentsmärtor. Har både sammandragningar och förvärkar, så jag vet att det inte är det jag känner. Det kommer framförallt när jag går och gör riktigt, riktigt ont. Måste stanna och andas en stund innan det släpper. Min smärta sitter på sidan av magen, det kanske inte din gör?
Mina förvärkar är, precis som du skriver, molande. Ungefär som mensvärk. De sitter i länge och kommer oavsett vad jag gör även om de kan förvärras om jag rör mig. Ligamentsmärtorna är mycket vassare och kommer plötsligt. De första gångerna det hände blev jag livrädd, men i mitt fall är det ingen fara. Sammandragningarna känns i regel inte så mycket, och gör de det är det en molande värk.
Det kanske vore bra om du pratade med din BM i veckan och dubbelkollade? Så kan du förhoppningsvis släppa oron.
Jag ska till BM imorgon så tänker att jag passar på att kolla då. Men vill gärna höra om det är någon redan nu som kan ha tips om vad det kan vara.
Min smärta har kommit när jag suttit ner och smärtan är typ i mitten av magen, så det låter ju inte riktigt samma. Funderar på om det kan vara möjligt att barnet kommer åt något vitalt organ eller liknande?