• Okryssad

Bostäder och asylanters förtur

Men ministern lovar samtidigt att nyanlända inte ska få förtur före andra.

Varför inte när kommunerna bestämmer, inte regeringen?

Sverige saknar den särskilda form av boende som finns i andra länder, till exempel Storbritannien, för socialt utsatta grupper. Men han kan tänka sig att det kan komma att införas i framtiden även i Sverige.

Mera slum som hemma?

www.dn.se/nyheter/politik/regeringen-vill-slopa-hisskrav-for-asylbostader/

De får givetvis förtur så andra få köpa, det mesta som byggs är till salu. Då slår  de styrande till med hårdare krav att få köpa, amorteringar och inga ränteavdrag.

Vi som var först ska få det värre och de som kommer ska få det gratis.
  • Svar på tråden Bostäder och asylanters förtur
  • HenryIronstead
    Okryssad skrev 2015-12-12 03:44:35 följande:

Sverige saknar den särskilda form av boende som finns i andra länder, till exempel Storbritannien, för socialt utsatta grupper. Men han kan tänka sig att det kan komma att införas i framtiden även i Sverige.

Mera slum som hemma?

De får givetvis förtur så andra få köpa, det mesta som byggs är till salu. Då slår  de styrande till med hårdare krav att få köpa, amorteringar och inga ränteavdrag.

Ta en titt i den här tråden

www.familjeliv.se/forum/thread/76049274-hur-fick-flyktingarna-lagenhet-i-det-omradet-men-inte-jag
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • KillBill
    Okryssad skrev 2015-12-12 03:44:35 följande:

Mera slum som hemma?

Du använder det tyska ordet för asylsökande, är du själv invandrare?
  • Okryssad
    KillBill skrev 2015-12-12 23:25:10 följande:
    Du använder det tyska ordet för asylsökande, är du själv invandrare?
    =svenska
    asylanten är tyska
  • KillBill
    Okryssad skrev 2015-12-13 01:31:10 följande:
    =svenska
    asylanten är tyska
    Asylant eller asylanter är inte ord i svenska språket enligt några ordlistor vad jag kan finna. Kan du länka till en Svensk ordlista som beskrivet ordet asylanter?
  • Okryssad
    KillBill skrev 2015-12-13 07:40:54 följande:
    Asylant eller asylanter är inte ord i svenska språket enligt några ordlistor vad jag kan finna. Kan du länka till en Svensk ordlista som beskrivet ordet asylanter?
    Finns i sök och är inte trådens ämne
  • KillBill
    Okryssad skrev 2015-12-13 17:40:52 följande:
    Finns i sök och är inte trådens ämne
    Jag tror att du hittar på. Jag har sökt och hittar inget.
  • HenryIronstead
    KillBill skrev 2015-12-13 17:56:15 följande:

Släpp det. "asylant" = asylsökande på både norska och danska. Finns många i Västsverige som blandar språken lite dialektalt. Inget fel med det.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • KillBill
    HenryIronstead skrev 2015-12-13 17:59:08 följande:
    Släpp det. "asylant" = asylsökande på både norska och danska. Finns många i Västsverige som blandar språken lite dialektalt. Inget fel med det.
    Jag har aldrig hört att användandet av ordet asylant skulle vara dialektalt däremot är ordet vanligt i främlingsfientliga kretsar (man kan ju fundera på varför dessa personer gillar att använda detta tyskliknande ord..)

Jag tycker att det är uselt att inte värna om det svenska språket (när det redan finns ett svenskt ord för saken). Därför uppmanar jag dig att använda det svenska ordet asylsökande i stället för det icke svenska ordet asylant.
  • crusade
    HenryIronstead skrev 2015-12-13 17:59:08 följande:

Skit i han, vissa element bryr sig mer om "misshandel av det svenska språket" eller om några fantasifoster i form av "främlingsfientliga kretsar" framför misshandel av det svenska landet, det svenska folket och ren diktatur vi har olyckligt "valt" till makten.

• Rataxes
    crusade skrev 2015-12-13 18:53:39 följande:

Skit i han, vissa element bryr sig mer om "misshandel av det svenska språket" eller om några fantasifoster i form av "främlingsfientliga kretsar" framför misshandel av det svenska landet, det svenska folket och ren diktatur vi har olyckligt "valt" till makten.

Jadu, 4 inlägg, 0 som behandlar TS. Du förstår kvalitetstänkandet där?
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Okryssad
    KillBill skrev 2015-12-13 17:56:15 följande:
    Finns i Google
  • Okryssad
    KillBill skrev 2015-12-13 18:28:27 följande:
    Jag har aldrig hört att användandet av ordet asylant skulle vara dialektalt däremot är ordet vanligt i främlingsfientliga kretsar (man kan ju fundera på varför dessa personer gillar att använda detta tyskliknande ord..)

Jag tycker att det är uselt att inte värna om det svenska språket (när det redan finns ett svenskt ord för saken). Därför uppmanar jag dig att använda det svenska ordet asylsökande i stället för det icke svenska ordet asylant.
    Det är en förkortning av asylmigrant men håll dig till ämnet
  • Okryssad
    Rataxes skrev 2015-12-13 19:06:45 följande:
    Jadu, 4 inlägg, 0 som behandlar TS. Du förstår kvalitetstänkandet där?
    Det typiska för svarslösa asylrättsmissbrukare att byta ämne
  • KillBill
    Okryssad skrev 2015-12-13 22:42:03 följande:
    Finns i Google
    Ja, flera sökträffar på främlingsfientliga sajter såsom Avpixlat, Exponerat samt sökträffar på avdelningar av Flashback och liknande siter där främlingsfientliga diskussioner pågår.

Inga sökträffar i Svenska ordlistor.
  • Okryssad
    KillBill skrev 2015-12-13 23:51:12 följande:
    Ja, flera sökträffar på främlingsfientliga sajter såsom Avpixlat, Exponerat samt sökträffar på avdelningar av Flashback och liknande siter där främlingsfientliga diskussioner pågår.

Det är en förkortning och vi tycks ha tysk politik här så det kan passa. I artiken nämns "sylboenden" som inte heller finns.

Tycks även vara norska och rubriken går inte att ändra för er tyvärr.
    Dom flesta vi inte känner är främlingar men fienden är svenska asylrättsmissbrukare dvs numera 2 partier av 8 som inte klara sakfrågor.

Vad anser du om det som står i DN?
  • Okryssad

Tack för påpekandet om 20-72% av folket har ord från Dk också men även här politik.ifokus.se/discussions/5643122fce12c41147001843-asylanter-varnar-for-is-pa-boenden
    www.dagensjuridik.se/2015/01/110-000-uppehallstillstand-under-2014-har-ar-migrationsverkets-farska-statistik
    www.aftonbladet.se/debatt/article21413827.ab

Kunniga vet att det sker eftersläpning även i ordlistor som i politiken där 6 av 8 partier nu gör som SD sagt när de är kaos med bostäder mm. Så SD tycks vara föregångare.

Hörde Kaplan att han avser lokaler, inte hyreshus så det lär nog bli gnäll på asyl-migranterna?

• Åttionian

Tyska, som du mycket riktigt påpekade.

sv.m.wiktionary.org/wiki/Asylant

Misshandel av svenska språket verkar vara ett vanligt beteende bland sverigedemokrater.
Svar på tråden Bostäder och asylanters förtur