• 8411143

Är Moderaterna nu ett "rasistiskt" parti med sin invandringspolitik?

Är Moderaterna nu ett "rasistiskt" parti med sin invandringspolitik? Om man ska jämföra med SD så har Moderaterna nu den tuffaste invandringspolitiken... SD vill ha 4.000 kvotflyktingar medans Moderaterna vill ha 1.900 kvotflyktingar. Total stopp för invandring till Sverige, införa gränskontroller, förbjuda tiggeriet osv...

Så vad säger ni nu då familjeliv, tycker ni Moderaterna är ett "rasistiskt" parti på samma sätt som ni tycker SD är ett "rasistiskt" parti? Dom tycker nästan exakt samma sak i invandringspolitiken nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Moderaterna nu ett "rasistiskt" parti med sin invandringspolitik?
  • EnAnonumius
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-10 21:20:56 följande:

Du frågade specifikt efter uttrycket biologi och på sidan 8 står tydligt "det biologiska arvet" i första stycket och det är inte kopplat till könsbiologi (Biologiska skillnader mellan män och kvinnor tar de upp i sista stycket). Vet inte hur du kan ha missat det? I meningen efter, kopplat till det biologiska arvet, skrivs det att varje människa har en "nedärvd essens" och om du läser vidare ser du att de menar att vissa grupper har en unik "nedärvd essens". Och i sista meningen i det stycket utvecklar de tanken och menar att om en viss företeelse funnits under lång tid i samhället kan man tolka det som att den är en del av den "mänskliga essensen". (Det jag skulle vilja fråga författaren är om hen menar att företeelser som exemplevis könsstympning och stening av kvinnor är något som är en del av den "nedärvda essensen" i de regioner där det har förekommit under många år och om hen tror att även personer med förfäder från exempelvis Somalia kommer känna en "nedärvd" vilja att könsstympats sina barn trots några generationer i Sverige). I nästa stycke drar de i mitt tycke obehagliga slutsatser som indikerar att vissa grupper pga av sina olika "essenser" inte kan fungera i samma nation. De tar Jugoslavien som exempel. Jag tolkar det som att SD anser att nationella grupper pga av sitt biologiska arv och "nedärvda essense" inte kan leva fredligt sida vid sida och jag tror att de vill använda det argumentet för att hindra muslimer från att invandra till Sverige. Så, nu har jag lagt mycket mer tid än nödvändigt på att förklara något du kunde läst själv om du orkat läsa sidan 8 lite noggrannare. Nästa gång kan du väl försöka lägga ner lite eget arbete? Jag är inte din lärare.
    Ja och DU var den som tåg om om det "biologiska" i samband med att DU rabblade om invandrare och hade det i ett enda sammanhängande stycke.  Så jag tog det hela i den kontexten DU hade satt..

Så frågan kvarstår. Du får gärna förmedla det.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ego Lovers

Hela Sverige är kidnappat i rasismens namn även antirasisten är rasist.

• EnAnonumius
    Ego Lovers skrev 2015-11-10 21:39:15 följande:
    Ibland så måste ju jag säga att de värsta rasisterna är antirasisterna själva.

Lite som med AFA... De är emot Fascismen men använder sig av fascistiskt tillvägagångssätt i sina debatter och i sin aktivism.

• SpanskaFlugan
    EnAnonumius skrev 2015-11-10 21:32:36 följande:
    Ja och DU var den som tåg om om det "biologiska" i samband med att DU rabblade om invandrare och hade det i ett enda sammanhängande stycke.  Så jag tog det hela i den kontexten DU hade satt.. Så frågan kvarstår. Du får gärna förmedla det.

Bristen på stycke indelning får du skylla på FL:s layout, eller snarare brist på. Resten får du ta ansvar för själv.
  • Ego Lovers
    EnAnonumius skrev 2015-11-10 22:06:13 följande:
    Ibland så måste ju jag säga att de värsta rasisterna är antirasisterna själva.

Lite som med AFA... De är emot Fascismen men använder sig av fascistiskt tillvägagångssätt i sina debatter och i sin aktivism.

Ja precis. Sjukt
  • SpanskaFlugan
    Ego Lovers skrev 2015-11-10 21:39:15 följande:

EnAnonumius skrev 2015-11-10 22:06:13 följande:
    Ibland så måste ju jag säga att de värsta rasisterna är antirasisterna själva. Lite som med AFA... De är emot Fascismen men använder sig av fascistiskt tillvägagångssätt i sina debatter och i sin aktivism.

Snarare så att ni två läser det ni vill läsa och så tolkar ni det så det passar in i er världsbild. Knappast mitt problem att ni inte kan läsa klartext när jag till och med säger exakt i vilket stycke det står. Jisses, hur många dumma bortförklaringar ska man få höra från folk som vill ignorera fakta som inte passar dem?
  • EnAnonumius
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-10 22:07:44 följande:

Bristen på stycke indelning får du skylla på FL:s layout, eller snarare brist på. Resten får du ta ansvar för själv.
    Även om du sitter och använder surfplatta/fablet/mobil (iPad eller någon surfplatta med Android) så kommer styckeindelningen fram när man citera ett inlägg i min webbläsare FF 42.
    Ja när man trycker på "citera knappen", oavsett hur det ser ut på FL i trådarna som att stycke indelning saknas, när folk har postat sina inlägg.

På en stationär dator så syns styckeindelningar oavsett om de ligger i tråden eller om man citera för att svara dig/annan..

Jag citerade ditt inlägg #6 och du det fanns ingen styckeindelning i det inlägget.
    Så nej jag tänker inte ta ansvar för att du missade att styckeindela ditt inlägg #6.

Så jag väntar fortfarande på din bevisning. Jag tänker inte ta ansvar för att du inte kan bevisa och att du missar din styckeindelningar.

• Anonym
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-10 16:58:30 följande:

Läs deras partiprogram, de har massa "mysiga" åsikter om vem som är svensk, kraven på att få kalla sig svensk, biologiska egenskaper hos vissa grupper och hur de påverkar personers beteende. Dessutom utmålar partiprogrammet särskilt muslimer och islam som särskilt oförenligt med svensk kultur och de vill särskilt begränsa invandringen av muslimer. Krävs inte ett geni för att se rasismen,man behöver inte ens läsa mellan raderna, det står i klartext.
    Islam är inte en ras, utan en religion.
  • EnAnonumius
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-10 22:43:17 följande:

Snarare så att ni två läser det ni vill läsa och så tolkar ni det så det passar in i er världsbild. Knappast mitt problem att ni inte kan läsa klartext när jag till och med säger exakt i vilket stycke det står. Jisses, hur många dumma bortförklaringar ska man få höra från folk som vill ignorera fakta som inte passar dem?
    Ja det är ju lätt att skylla på motparten/motparterna...

Men nu är det som så här att jag svarade i kontext med vad du hade skrivit i inlägg #6.

PDF filen SD principprogram sid 8, du länkade till stödde inte ditt påstående du hade gjort i inlägg #6 varken i det stycke du hänvisade till PDF filen-->SD principprogram sid 8, eller någon annanstans i pdf-filen på det sättet du hade gjort gällande i inlägg #6.

Så jag sitter fortfarande och väntar på beviset.

• EnAnonumius
    Anonym skrev 2015-11-10 22:53:59 följande:
    Precis...

• SpanskaFlugan
    EnAnonumius skrev 2015-11-10 22:54:13 följande:
    Ja det är ju lätt att skylla på motparten/motparterna... Men nu är det som så här att jag svarade i kontext med vad du hade skrivit i inlägg #6. PDF filen SD principprogram sid 8, du länkade till stödde inte ditt påstående du hade gjort i inlägg #6 varken i det stycke du hänvisade till PDF filen-->SD principprogram sid 8, eller någon annanstans i pdf-filen på det sättet du hade gjort gällande i inlägg #6. Så jag sitter fortfarande och väntar på beviset.

Jag har sagt det jag vill säga. Länken finns där för alla som vill läsa principprogrammet. Jag tänker inte lägga mer möda på att förklara vad som står där för dig.
  • SpanskaFlugan
    Anonym skrev 2015-11-10 22:53:59 följande:

Nej, men SD använder argument som definierar gruppen muslimer som en ras och vill diskriminera muslimer pga av att de är muslimer.
  • Anonym (sverige - EUs narr)
    Är det inte lite märkligt att ens undra om ett parti blir rasistiskt av det? Vad säger det egentligen om sverige? 

Bostäderna är slut. Är det rasistiskt? Skulle bostäder börja växa upp ur marken om det var vita finländare som flydde från krig?

Att infrastrukturen inte räcker till, är det pga färgen på någons hud? Hade köerna till t ex psyk/sjukvården blivit kortare om det var vita tyskar som kom?

Nu när pengarna håller på att ta slut. Har det med religion att göra? Skulle vi ha obegränsat med pengar om merparten av de som kommer var buddhister? Regna manna från himlen?
    (Tar man pengar från biståndsbudgeten så sitter man ganska illa till. Eller också, för all del, så är man rasistisk och tycker att de allra fattigaste och mest utsatta i världen är värda lite mindre än andra så de kan prioriteras ner)

Sverige har tappat ansiktet inför hela EU. Stått där och hävdat att -jodå vi har kontroll och det finns inget tak och fy vad dåligt av er att inte göra som sverige i flyktingfrågan-. 
    Sverige har valt att leva i en drömvärld och den fasaden har nu rasat utåt.

Ajöss till att sverige kommer att bli respekterade och lyssnade på inom EU för ett bra tag framöver. Det enda de har "lyckats" med är att garantera att de andra länder kommer att ta emot så få flyktingar de kan komma undan med. 
    De andra länderna kommer noga följa vad som händer när backlashen sätter in i sverige.
    Och i arroganta sverige kommer vi att skylla på att det är alla andras fel eftersom de inte gjorde som vi.
    Och ja, naturligtvis är det SDs fel att de partier med makt uppför sig helt vettlöst. Det regnade igår. Det är också SDs fel!

Svar på tråden Är Moderaterna nu ett "rasistiskt" parti med sin invandringspolitik?