SpanskaFlugan skrev 2015-11-10 16:58:30 följande:
Läs deras partiprogram, de har massa "mysiga" åsikter om vem som är svensk, kraven på att få kalla sig svensk, biologiska egenskaper hos vissa grupper och hur de påverkar personers beteende. Dessutom utmålar partiprogrammet särskilt muslimer och islam som särskilt oförenligt med svensk kultur och de vill särskilt begränsa invandringen av muslimer. Krävs inte ett geni för att se rasismen,man behöver inte ens läsa mellan raderna, det står i klartext.
Ja jag har läst deras partiprogram, från a-ö.. Det gör att jag inte röstar på SD.
D.v.s alla i sjuklövern (V, S, MP, FP, C, KD, M) och Sd är inga lämpliga partier rösta på alls, enligt mig.
Dock så har jag inte hittat något som kan liknas vi "biologiska egenskaper som påverkar beteendet hos vissa grupper" att det skulle stå i deras partiprogram.
Hur noga jag än läser det.
Det jag däremot hittar en massa om är att det bli assimilerings problem då vi får folk från mycket avlägsna kulturer än vår egna. Då historiskt sett med invandringen vi har haft så har det varit med kulturer som har varit närliggande med våran egna så har inte assimilerings problemet funnits.
Så frågan är har du ens läst det själv egentligen? Eller förmedlade du en hörsägen om vad som skulle stått i deras partiprogram och sedan uppmanar andra att läsa den
Dock så är det ju enskilda individer bland SD:arna som har uttryckt sig med rasbiologiska utlåtanden, det är inget som någon SD:are kan förneka att de har dragit sig till den typen av människor (på gott eller ont). Och det är bara direkt dumt på många plan.