Hur kan jag få hjälp med att reglera umgängesresor till exet?
Hej!
Brandnew på Familjelivet, ber om ursäkt om något går fel (samt för stavfel osv)
Lite kort om situation...
Exet bor c:a 25 mil bort. Jag har nyligen flyttat iof närmare till honom men resor dit är krångligare med tåg.
Nu vill han att dottern (12) åker så här:
-buss till stationen i min stad, tåg till Stockholm Central, byte till ett annat tåg, där hämtar exet henne och kör hem (1,7 mil)
3,5 timme minst från dörr till dörr. Plus ev tågförseningar båda sträcken, senast 55 minuter
Vad jag vill:
- jag kör till en mindre tågstation (5 mil), hjälper henne till tåget, efter en timme tågresa hämtar exet och kör 5 mil hem. Det är c:a 2 timmar
Mina problem:
-SÅKLART låter jag inte byta en 12årig tjej på Stockholm Central, så jag följer med (detta är en "nöjesresa" för mig på 3 timmar varannan fredag och söndag samt jag är tvungen att sluta tidigare. Ibland kan mina vuxna barn hjälpa till men inte varje gång. Att köra in till Stockholm fredag eftermiddag och hitta parkering är ingen option).
-Men viktigast: det är MYCKET längre och krångligare för barnet.
Helt orimligt att tvinga oss till allt detta för att han sparar 2 mil bilkörning /tillfälle.
Pengar spelar mindre roll även om hans version kostar 800 SEK tågbiljett för honom t/r och 200 SEK för mig, min version 200 SEK plus bensin respektive. Det är hans problem. Vill han spendera så får han :)