Inlägg från: Griseknoen35 |Visa alla inlägg
  • Griseknoen35

Hur kan jag få hjälp med att reglera umgängesresor till exet?

Ni har ett domstolsbeslut, håll fast vid det tillsvidare om du kan köra till Västerås. Säg att du kör till parkeringen i Västerås till klockan bla och är han inte där då så får det stå för honom, det är ju bara för honom att följa beslutet eller gå miste om umgänget. Du har gjort din del då och har ryggen fri.

• Griseknoen35
    Patte skrev 2015-11-19 13:41:21 följande:

Men herregud ni är väl 2 om 1 barn. Om nu pengarna inte spelar nån roll för dig så kanske det gör för pappan. Pappan måste ju betala underhåll som du inte gör eller har jag fel? Alltid är det fel på ena föräldern jämt och ständigt jag fattar inte hur mammorna som du i det här fallet gnäller om resorna för även ni mammor måste ju mötas på halva vägen anser jag. Ni mammor försöker alltid göra livet surt för barnets pappa men i själva verket straffar man ju barnet i såna här fall. Och kan man inte lösa det så får man väl göra ett domslut i familjerätten vare sig du vill eller inte. För du kan inte kräva att pappan alltid står för resekostnaderna bara för att du ska ha det bra och slippa resan. Typiskt mammor som gnäller över exet och hur dålig pappan är och han sköter sig inte och han ska inte ha barnet hos sig m.m Tycker att du ska ta ett domslut där ni 2 kommer överens om resorna så slipper du gnälla över pappan och framför allt tragiskt att hänga ut familje problem på det här sättet som på en offentlig sida som familjeliv. Tänk om det var pappan som skrev så om dig t,ex så nog skulle du bli snortokig och göra anmälningar hit och dit just för att svartmåla pappan. Har varit i samma situation så jag vet vad jag snackar om och jag att tycker DU som mamma borde väl ha vett och etikett istället för att bete dig som ett barn själv och försöka lösa det så barnet mår bra av att se att ni fungerar vid hämtning samt lämning och tro mig det glädjer faktiskt barnet. /Patte

Har du läst ts?
Svar på tråden Hur kan jag få hjälp med att reglera umgängesresor till exet?