Pärlan87 skrev 2015-09-18 16:07:55 följande
Jag och min man väntar på att bli kallade till Sahlgrenska för IVF och min gynekolog så att det inte är så långa väntetider längre. Ringde Sahlgrenska idag för att kolla vart vi ligger i processen och fick då veta att dom har en väntetid på 6-7 månader för att bli kallad till första besöket.. 6-7 månader??? Helt galet. Hon sa vi skulle vända oss till Carlenderska eller till Nordic IVF center och få det betalt via landstinget. Är det någon som har erfarenhet av dom? Vilket ställe är bäst? Eller ska man ta den som har kortast väntetid?
För 11 år sedan var det ca 2 års kö till Sahlgrenska och ingen möjlighet att vända sig privat och ändå få betalt från landstinget... Vi vände oss till Carlanderska och betalade själva. Det var nog iofs det enda stället då, ev att nån precis öppnat. Vi har alltid varit nöjda!
Jag ringde i mars. Ca 1 månads väntetid till första besöket. Innan sommaren var vi utredda och klara. Startade behandlingen efter sommaren.
Har gjort 2 IVF. Gjort 7 återföringar och fått 3 barn. Häromdagen gjorde jag 7:de och sista återföringen. Väntar spänt på resultatet.
Upplever alla som jobbar där professionella, lugna, snälla, trevliga. Det är några nya nu, men de flesta känner jag igen från första gången jag var där.