• Pärlan87

BIM om 5 dagar - symptom?

Jag beräknar att få min mens om fem dagar och symptomen jag har är molande värk i "tjejmagen", ömma bröst, väldigt trött/mer utslagen, känner mig känslig och ledsen, jag fryser hela tiden fast jag har inte feber, har dock högre temp än vanligt för jag brukar ligga runt 36,5 men nu ligger jag på 37,4 och idag har jag känt mig illamående.

Är det någon som känner igen sig?? Hur tidigt kan man testa sig??

Vi har försökt i mer än ett år och vi längtar så innerligt efter ett plus.

• Svar på tråden BIM om 5 dagar - symptom?
  • Anonym (Väntar oxå plus)

Har bim om 4 dagar testade med RFSU idag som man egentligen ska ta samma dag som bim så såklart neg. Cb har ett man kan ta 4-5 dagar innan, dyra dock men kul att man

Även på dessa kan se vecka :) vet inte om jag har symptom... Svag mensvärk i går men inget idag, mådde illa när jag såg en äcklig sak på tv idag vilket jag inte är ett dugg kräsmagad för annars... Men jag vet inte om det är symptom eller annat.

• Fian88
    Pärlan87 skrev 2015-09-17 19:57:14 följande:

Jag beräknar att få min mens om fem dagar och symptomen jag har är molande värk i "tjejmagen", ömma bröst, väldigt trött/mer utslagen, känner mig känslig och ledsen, jag fryser hela tiden fast jag har inte feber, har dock högre temp än vanligt för jag brukar ligga runt 36,5 men nu ligger jag på 37,4 och idag har jag känt mig illamående.

Är det någon som känner igen sig?? Hur tidigt kan man testa sig??

Vi har försökt i mer än ett år och vi längtar så innerligt efter ett plus.

När hade du äl? Är egentligen bättre att räkna dagar efter äl än dagar innan bim. Oftast plussar man som tidigast på äl+10-12 men vissa plussar så tidigt som på äl+9. Beror ju på hur lång tid det tog för ägget att vandra ner och fästa. För att undvika ett eventuellt falskt negativt och bli besviken hade jag väntat till åtminstone äl+12, eller ja, helst tills mensen är sen men det är sjukt svårt jag vet! Lycka till
  • Pärlan87

Det var 10 dagar sedan jag hade äl, har ganska kort cykel på 25 dagar.

Men idag är mina symptom inte alls lika starka som dom varit i veckan. Är rädd att jag inbillar mig, ena stunden är jag tvärsäker att jag är gravid men sen blir jag osäker, det kan ju lika gärna vara vanliga menskänningar. Jag sitter ju så här varje månad och googlar som en galning efter symptom som stämmer in på mig.

Jag och min man väntar på att bli kallade till Sahlgrenska för IVF och min gynekolog så att det inte är så långa väntetider längre. Ringde Sahlgrenska idag för att kolla vart vi ligger i processen och fick då veta att dom har en väntetid på 6-7 månader för att bli kallad till första besöket.. 6-7 månader??? Helt galet. Hon sa vi skulle vända oss till Carlenderska eller till Nordic IVF center och få det betalt via landstinget. Är det någon som har erfarenhet av dom? Vilket ställe är bäst? Eller ska man ta den som har kortast väntetid?

• No Ka Oi
    Pärlan87 skrev 2015-09-18 16:07:55 följande

Jag och min man väntar på att bli kallade till Sahlgrenska för IVF och min gynekolog så att det inte är så långa väntetider längre. Ringde Sahlgrenska idag för att kolla vart vi ligger i processen och fick då veta att dom har en väntetid på 6-7 månader för att bli kallad till första besöket.. 6-7 månader??? Helt galet. Hon sa vi skulle vända oss till Carlenderska eller till Nordic IVF center och få det betalt via landstinget. Är det någon som har erfarenhet av dom? Vilket ställe är bäst? Eller ska man ta den som har kortast väntetid?

För 11 år sedan var det ca 2 års kö till Sahlgrenska och ingen möjlighet att vända sig privat och ändå få betalt från landstinget... Vi vände oss till Carlanderska och betalade själva. Det var nog iofs det enda stället då, ev att nån precis öppnat. Vi har alltid varit nöjda! 

Jag ringde i mars. Ca 1 månads väntetid till första besöket. Innan sommaren var vi utredda och klara. Startade behandlingen efter sommaren.

Har gjort 2 IVF. Gjort 7 återföringar och fått 3 barn. Häromdagen gjorde jag 7:de och sista återföringen. Väntar spänt på resultatet.

Upplever alla som jobbar där professionella, lugna, snälla, trevliga. Det är några nya nu, men de flesta känner jag igen från första gången jag var där.
Svar på tråden BIM om 5 dagar - symptom?