Brödköer i Finland, mer flyktingar är lösningen?
t.sr.se/1JW8An3
Intressant att höra hur fattigt Finland är när man samtidigt kräver att de ska ta in mer flyktingar?
t.sr.se/1JW8An3
Intressant att höra hur fattigt Finland är när man samtidigt kräver att de ska ta in mer flyktingar?
Ja anarkism är faktiskt ingen dum idé, å kommer säkert att vara den väg som används om ett 3:e världskrig gör slut på kapitalismen, åtminstone under en övergångstid, d.v.s den tid som råder innan Världen omformats å maktgalningar börjar upprepa historien genom att pissa in nya revir.
Eftersom jag bor på den yta av Sverige som utgör mer eller mindre en avfolkningsbygd ( = 97.5% = faktiskt helt sant) så har jag förstås inte sett till den minsta rännil av nån flyktingström.
De flesta av oss som bor här, skulle vara jävligt glada om vi kunde få ta del av flyktingkatastrofen.., minsta lilla piss i Nilen skulle göra skillnad för oss.
Men de som beslutat att Sverige bara ska vara befolkat på 2.5% av landets yta
lyssnar inte, utan skickar fortsatt de inhemska svenska flyktingströmmarna till denna lilla yta av Sverige.
Med tanke på det, så har vi kvarvarande börjat med anarkism och civil olydnad, eftersom det är enda möjligheten att få våra, av den svenska flyktingströmmen hårt sargade samhällen att fungera smärtfritt.
Och det fungerar över förväntan, svartjobb, tjuvjakt, och annan berikande kriminalitet är det som numera håller våra samhällen igång, och vi bibehåller därmed vår välfärd.
Myndigheter, Polis/rättsväsende, sjukvård, skolor och tramsande politiker är sen länga borta, så vi får i lugn och ro sköta oss själva.
Tror flyktingar vill komma till ett rikt land där dom kan få det bra, tex Sverige....
Tror flyktingar vill komma till ett rikt land där dom kan få det bra, tex Sverige....
Om man bortser från den invandring som består i spetskunskap samt kompetenstillskott i bristyrken, har jag inte sett någon forskning som påvisar ett samband mellan hög/låg invandring och goda/dåliga statsfinanser (i västvärlden). Jag tror att det är en populär myt som försöker säljas idag, att västeuropeiska länder behöver ett betydligt större tillskott av helt okvalificerad arbetskraft för att trygga välfärden om ett eller ett par decennier.
Däremot kan det naturligtvis finnas andra starka skäl till varför en stor invandring behövs. Ett sådant kan vara att sprida kunskap samt bekämpa religiösa myter och vanföreställningar, t.ex. genom att utbilda människor här i avvaktan på att de återvänder hem för att sprida kunskapen. Ett annat kan vara solidaritet med dem som har det svårt.
Brödköer i Finland har dock inget samband med någondera och är sannolikt orelaterade till Finlands invandringspolitik.
Om man bortser från den invandring som består i spetskunskap samt kompetenstillskott i bristyrken, har jag inte sett någon forskning som påvisar ett samband mellan hög/låg invandring och goda/dåliga statsfinanser (i västvärlden). Jag tror att det är en populär myt som försöker säljas idag, att västeuropeiska länder behöver ett betydligt större tillskott av helt okvalificerad arbetskraft för att trygga välfärden om ett eller ett par decennier.
Däremot kan det naturligtvis finnas andra starka skäl till varför en stor invandring behövs. Ett sådant kan vara att sprida kunskap samt bekämpa religiösa myter och vanföreställningar, t.ex. genom att utbilda människor här i avvaktan på att de återvänder hem för att sprida kunskapen. Ett annat kan vara solidaritet med dem som har det svårt.
Brödköer i Finland har dock inget samband med någondera och är sannolikt orelaterade till Finlands invandringspolitik.
Att det kommer at gå käpprätt åt helvete är oundvikligt med ett kapitalistiskt system, det är ju ett pyramidspel, å sånna spel är rent matematiskt dömda att kollapsa.
Så vad än vi gör nu, så måste det ses som ett sätt att skjuta problemt på framtiden, å hoppas att den kollaps som kommer, blir så smärtfri som möjligt.
Att få människor generellt å våra makthavare speciellt att inse detta faktum, å agera efter det kan vi glömma, det sätter girighet, avundsjuka å maktlystnad stopp för.
Det för så många viktiga revirpissandet, gör att vi kommer att få se historien upprepa sig igen, trots att vi i närtid sett hur hela imperier fallit å massvis med länder försvunnit å gränser förändrats.
Men har vi lärt nåt av det? Nej, inte det minsta, vi upprepar historien å tågar glatt mot nästa katastrof...