• EhmOk

tjej "gillar" en på badoo - men vägrar att svara

Hej!

för någon vecka sedan registrerade jag mig på Badoo, för att helt enkelt chatta och lära känna nya människor!

Det var en tjej vars min profil en dag dök upp på hennes "encounters". där fanns det förstås en "gilla"-knapp, som hon kort och gott tryckte på.

det innebär ju så småningom att det blir en "matchning" (se badoos hjälpsupport för deras definition av orden) och en chattdialog dyker upp på skärmen.

SÅ jag skickade en meddelande till den här tjejen. Jag skrev "hej". Inget "hej snygging" eller "hej vad söt du är" utan ett rakt och enkelt "hej".
    efter två timmar hade hon läst meddelandet, men fick man något svar? näe du, så trevliga är inte människor idag.

jag tänkte ge henne en extra chans att visa att hon inte är så otrevlig som hon framstår. två dagar senare bestämmer jag mig för ett nytt försök, och skickar ett nytt "hej". återigen, man ser att hon har läst, men inget svar.

tre dagar senare frågade jag henne exakt samma fråga som jag faktiskt ställer mig själv. "varför likade du mig på badoo om du inte ens tänker svara". jag sa "likade" för att syfta på knapptryckningen, eftersom att det är uppenbart att hon avskyr mig på något sätt. samma situation här, hon läser men svarar inte. Så därför skriver jag den här tråden så jag får lite hjälp med att gissa mig fram till hur hon tänker.

Nu är jag ju i och för sig kille, och vissa tjejer tenderar att vara extra otrevliga mot just okända killar eftersom de besitter fördomar om oss män som sexuella stalkers som bara vill få ett ligg. men, om det nu är så, att hon inte alls VILL chatta med mig, då kan man ju fråga sig två saker, varav en jag redan nämnt:

* varför "likade" hon mig på badoo? jag menar, hade hon inte gjort det, då hade jag inte brytt mig om henne. jag söker inte åt alla tjejer inom mitt område och bombar dem med chattmeddelanden. Om inte ens tjej eller kille visar intresse att ha kontakt med mig, då skiter jag fullständigt om dem. då låtsas jag som att de inte finns.

* varför skriver hon inte som det är? om jag stör mig på en person som skriver till mig, så visar jag det tydligt. antingen skriver jag att jag inte vill ha och göra med den personen eller så blockerar jag hen. inte står jag och låtsas som att jag inte ser meddelandena.

jag tänker inte bry mig om att kontakta henne något mer, men jag är fortfarande förvirrad. är det mig, henne, alla på badoo eller samhället det är fel på?

jag hoppas att ni kan uttrycka era åsikter på ett vänligt sätt, för jag förutser att vissa kommer tycka att jag är korkad eller något. Jag har ju halvt autism så ja, på den sociala biten är jag ganska korkad, ja :P

• Svar på tråden tjej "gillar" en på badoo - men vägrar att svara
  • Emma 89

Jag har råkat lika massa som jag inte vill prata med. Svarar man inte är man inte intresserad, så enkelt är det. Gick hon ens in o kollade din profil? Hon kanske inte tyckte att du var lika snygg på andra bilder, om du har fler. Det är iaf inget att hänga upp sig på, skriv till andra istället.

• glutten

En viktig grej att tänka på i all interaktion med andra människor är att ingen är skyldig dig något. Visst skulle man kunna önska att folk betedde sig annorlunda många gånger, men ingen har någon skyldighet att svara på dina meddelanden (ens om hen har likat din bild). Du kan absolut tänka att hen var en otrevlig typ som du inte vill slösa mer tid på, men hen har som sagt aldrig en skyldighet att vara trevlig mot dig/dra igång en dialog.

• Mooomin

Ingen animg om varför hon "gillade" dig men inte svarade sen.. Kanske råkade trycka av misstag? Sen kan jag tycka att "Hej-mail" är astråkiga, vet inte om jag heller hade svarat. :)

• äldreochklokare

man kan dels lika just för att man tyckte om fotot eller nåt, det måste inte betyda att man vill ha kontakt. 
    Själv har jag aldrig någonsin svarat på ett meddelande som bara var "hej".
    Hon kan ha råkat komma åt like av misstag som nån annan skrev.

Sen är du rätt ny på siten, skriver du. Hon kanske har varit med längre och helt enkelt inte orkar lägga tid på att svara på alla meddelanden som kommer, utan väljer ut nåt enstaka som hon verkligen vill svara på.

När man är ny på en datingsite är allt spännande och att få reaktionen som du har är jättevanlig. De som hängt där lite längre har lärt sig att det inte är nåt att bry sig om.

• Johan70

Bry dig inte om henne. Det är många i dagens samhälle som inte är artiga nog att svara, men det finns andra som är bättre.

Sedan skall du tänka på att Badoo har en spärr som gör att man inte kan skriva mer än tre gånger till någon om den personen inte svarar. Så se till att skriv något mer innehållsrikt än bara "hej" när du kontaktar någon första gången. Hon kanske t.o.m. dissade dig bara för att dina två första inlägg var så andefattiga. Dessutom lät det tredje inlägget ganska otrevligt, tycker jag.

• Walwin
    Gammalt inlägg jag vet men måste slänga in en kommentar här. Det finns något som man kallar för en ''JA SPAMMARE'' idag och enda sedan dejting appar kom till. Alltså män och kvinnor som bara spammar JA på ALLT i hopp om att få något bra. För dem orkar inte sitta med sina begränsade swipes dom har dagligen och trycka ja eller nej på folk. Dom spammar JA,får det överstökat och hoppas få något bra. Med bra menar jag då ju givetvis någon hen tycker ser intressant ut. Nu kanske du råkade ut för en sådan,eller som Johan70 skriver. Dina meddelanden kanske uppfattades korta och tråkiga. De första meningen och hälsningsfrasen anses ofta vara den viktigaste av dem alla. Men föreställ dig nu att du bara råkade bli en JA spammare för henne,då gör hon en av två följande saker. Antingen raderar hon dig bara och går vidare med sitt liv eller så hamnar du i ett så kallat ''troféskåp''. Alltså att hon kan se hur många som gillar henne dagligen och känna sig speciell och kanske tom rent av visa sina vänner hur många matchningar hon har. Nu behöver det ju inte vara så,men det är det första jag tänker om jag får en matchning och hon ej svarar mig men läser. Aha okej en JA spammare.Så högst troligt har du råkat ut för en sådan,eller bara att hon tyckte dina meddelanden var torra. Hoppas det var svar på dina frågor och kanske rent av att du funnit kärleken vid detta lagret :D 
Svar på tråden tjej "gillar" en på badoo - men vägrar att svara