tjej "gillar" en på badoo - men vägrar att svara
Hej!
för någon vecka sedan registrerade jag mig på Badoo, för att helt enkelt chatta och lära känna nya människor!
Det var en tjej vars min profil en dag dök upp på hennes "encounters". där fanns det förstås en "gilla"-knapp, som hon kort och gott tryckte på.
det innebär ju så småningom att det blir en "matchning" (se badoos hjälpsupport för deras definition av orden) och en chattdialog dyker upp på skärmen.
SÅ jag skickade en meddelande till den här tjejen. Jag skrev "hej". Inget "hej snygging" eller "hej vad söt du är" utan ett rakt och enkelt "hej".
efter två timmar hade hon läst meddelandet, men fick man något svar? näe du, så trevliga är inte människor idag.
jag tänkte ge henne en extra chans att visa att hon inte är så otrevlig som hon framstår. två dagar senare bestämmer jag mig för ett nytt försök, och skickar ett nytt "hej". återigen, man ser att hon har läst, men inget svar.
tre dagar senare frågade jag henne exakt samma fråga som jag faktiskt ställer mig själv. "varför likade du mig på badoo om du inte ens tänker svara". jag sa "likade" för att syfta på knapptryckningen, eftersom att det är uppenbart att hon avskyr mig på något sätt. samma situation här, hon läser men svarar inte. Så därför skriver jag den här tråden så jag får lite hjälp med att gissa mig fram till hur hon tänker.
Nu är jag ju i och för sig kille, och vissa tjejer tenderar att vara extra otrevliga mot just okända killar eftersom de besitter fördomar om oss män som sexuella stalkers som bara vill få ett ligg. men, om det nu är så, att hon inte alls VILL chatta med mig, då kan man ju fråga sig två saker, varav en jag redan nämnt:
* varför "likade" hon mig på badoo? jag menar, hade hon inte gjort det, då hade jag inte brytt mig om henne. jag söker inte åt alla tjejer inom mitt område och bombar dem med chattmeddelanden. Om inte ens tjej eller kille visar intresse att ha kontakt med mig, då skiter jag fullständigt om dem. då låtsas jag som att de inte finns.
* varför skriver hon inte som det är? om jag stör mig på en person som skriver till mig, så visar jag det tydligt. antingen skriver jag att jag inte vill ha och göra med den personen eller så blockerar jag hen. inte står jag och låtsas som att jag inte ser meddelandena.
jag tänker inte bry mig om att kontakta henne något mer, men jag är fortfarande förvirrad. är det mig, henne, alla på badoo eller samhället det är fel på?
jag hoppas att ni kan uttrycka era åsikter på ett vänligt sätt, för jag förutser att vissa kommer tycka att jag är korkad eller något. Jag har ju halvt autism så ja, på den sociala biten är jag ganska korkad, ja :P