Min mamma är ett kontrollfreak
Jag är 21 år, och är extrem-sladdis. Alltid varit yngst, mest bortskämd och mått mest psykiskt dåligt: b.la. anorexi, självskadebeteende, utfrysning av äldre syskon samt mobbad i alla de åren jag har gått i skolan. Gått igenom en rad större operationer också för min vissa kroppsdelar har växt mer än andra.
Men jag börjar få nog nu av min mamma. Hon ska bestämma när jag ska jobba(aldrig jobbat förut då mina föräldrar har betalat allt), hon ska bestämma hur längd jag ska vara ute om lördagkvällar, hon ska ha all koll vilka jag umgås med(och de inte duger till hennes krav får jag absolut inte umgås med dem), jag får inte ha min smak av pojkvänner, utan de skall också falla in efter hennes tycke och tänke = "vad som skulle passa mig" = enligt henne.
Även fritid har hon mer eller mindre valt, då jag har håller på med hästar sedan barnsben. När jag ville sluta blev hon förbannad och "oförstående", då hon har ju lagt med på mycket pengar och tid på mig och mitt intresse. Hon antyder att hon gör ALLT för att jag ska m bra, och att vi ska vara en sådan himla fin familj.
Jag har brutit kontakten med mina systrar(som nästan är jämngamla), då de antyder att jag är mammas lilla gulle-tös och är avundsjuka = fryser ut mig.
Dags att flytta, tänker ni? Jo, men jag har fortfarande häst, knappt någon inkomst(sommarjobbar timtid på resturang) och har inte råd med lägenhet. De utbildningarna jag söker på universitet kommer jag inte in på, annars hade jag flyttat av en "bra" anledning.
HUR ska jag gå till väga?!? Hon får mig att må så fruktansvärt dåligt, får skuldkänslor för att jag ALDRIG är tillräcklig för henne, och kan inte prata med någon som helst i familjen, och ingen av de vänner jag umgås med jag är tillräckligt nära för att kunna prata djupare saker med. Pappa är endast på "hennes sida", då hon annars skäller ut honom och jämrar sig att alla går emot henne, så han vågar inget annat. Och tro mig, för har verkligen försöka att byggt upp relationen mellan både mina syskon och mina föräldrar överlag.
Detta plus att jag har en lättare variant av PMDS.
Mer än gärna tacksam för råd!!