Inlägg från: silvergirl |Visa alla inlägg
  • silvergirl

Min mamma är ett kontrollfreak

Din mamma är en narcissists. Detta ganska vanligt. Förmodligen har inte heller dina syskon mått bra, och det har förstört alla era inbördes relationer sins emellan.

Du har två val som jag ser det, antingen minska ned kontakten med mamma till nästintill obefintlighet. Eller hitta en strategi där det hon säger och gör går förbi dig men inte in i dig.

Oavsett kan samtalsstöd vara till hjälp. Att prata med någon som direkt ser din mammas personlighetstyp och ger dig stöd i dina känslor borde vara till hjälp.

Flytta oavsett om du kommer in på skolan. Du är vuxen och när du vill flytta bedtämmer bara du. Om du vill rida bestämmer bara du, vilka pojkvänner du ska ha bestämmer bara du.

När du flyttat kanske du kan bygga en annan kontakt med din far och dina barn?

Jag vet att det inte är så här enkelt, du kommer behöva år på dig innan du känner att du är stark och styr själv över dina val. Om du väljer att inte säga upp kontakten med din mamma, se till att få vara helt ifred i alla fall ett tag. Åk som aupair till USA elr nåt och se till att ni knappt ens har tlfnkontakt. Vem vet, du kanske kommer tillbaka med ett par helt nya ögon när du betraktar din mamma

Svar på tråden Min mamma är ett kontrollfreak