Oansvarig, envis mamma.
Hej, jag är en pappa åt en tvåring son. Jag vänder mig till Familjeliv.se angående mitt problem, eftersom jag har ingen aning till vem jag ska vända mig till.
Jag och min sambo har bråkat lite sådär, och tyvärr så vill hon göra problemet större och vägrar att lösa det med mig. Trots att jag har försökt många gånger, så vägrar hon. Enligt henne så har jag sårat henne enormt. Men självklart så finns det alltid två historier, men det är inte själva problemet.
Hon flyttade ut för ungefär 3 veckor sen med min son till hennes föräldrar. Kan tillägga att både hon och hennes familj har ingen inkomst överhuvudtaget. Så hon kan inte sörja barnet. Men det är både hennes och socialens problem om det är vad hon vill söka till. (Hon är arbetslös, och hennes familj lever på socialen)
Problemet är att hon vägrar låta mig se barnet överhuvudtaget. Finns det nån chans att jag kan få tillstånd till att kunna ta hand om barnet själv?
Jag har mina anledningar och undrar om jag kan föra de vidare.
Häromdagen så såg jag henne i stan, med mitt barn som var bränd på halsen. Misstänker att han hade sprungit in i vattenpipan och bränt sig med kolen. Hon röker vattenpipa konstant. Hon ljög för mig och sa att han hade slagit sig själv. Men självklart kan man se en skillnad mellan ett slag och en brännskada. Plus, så vet jag att barnet inte hade överlevt om han hade skadat sig just där på halsen med en så stor brännskada. Och barnet mår inte alls bra där, hon och hennes familj röker konstant både vattenpipa och cigaretter inomhus. Det stinker cigg t.o.m utanför deras dörr. Och det har påverkat barnet ju med att han hostar väldigt mycket.
Och så finns det andra saker också men inte lika stora som dessa punkter jag precis nämnde. Och hon retas tillbaka eftersom jag vägrar ge henne en summa pengar, som både hon och hennes familj kan leva på så vill hon ''straffa'' mig genom att inte få se barnet.
Tacksam för all svar och råd. Behöver verkligen hjälp, jag står inte ut med detta. Mitt barn mår bara allt mer sämre när det är bara hon som tar hand om honom.
Btw, jag har även tagit en bild på hans brännskada utfall jag kan föra detta vidare. A.A
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-19 17:47
Ursäkta mig, råkade formulera detta fel. Menade att om han hade slagit sig på halsen så hade han inte överlevt. Det är ett självklart, eftersom brännskadan var i helvete jävligt stort på halsen. Men man ser tydligt att det är en brännskada!