• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Semlan1988

Officiella test dagen! Svårt att greppa just nu. Nu blir det en ny oro och längtan, längtan till VUL första veckan i augusti och oro för att hen inte skall stanna kvar hela vägen. Ha en fin sommar allihop, massa kramar <3
  • Blåblomman
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 07:50:30 följande:

Officiella test dagen! Svårt att greppa just nu. Nu blir det en ny oro och längtan, längtan till VUL första veckan i augusti och oro för att hen inte skall stanna kvar hela vägen. Ha en fin sommar allihop, massa kramar <3

Stort garttis!!!
  • Semlan1988
    Söndag skrev 2015-07-11 07:11:39 följande:

Hur har ni det allesammans ? :)

Här går det långsamt, VUL 28/7. Har en del växtvärk annars inga direkta symtom. Själv? :)
  • helnil_

Här går de också långsamt! Lite symptom här och där som kommer och går. VUL 24/7, strax före dig då semlan1988 :) jag kommer då att vara i vecka 11 (10+4). Jag har bestämt mig för att den lever! Det måste den göra :) sen har jag inskrivning hos bm i vecka 13 tror jag.

• Linda8110
    Söndag skrev 2015-07-11 07:11:39 följande:

Hur har ni det allesammans ? :)

Denna graviditet kommer göra mig knäpp. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle må sämre i psyket som gravid än under den hemska processen för att nå dit. Är i v.10 nu och övertygad om att det hela är över trots att jag såg vår bebis på VUL för en vecka sedan...
  • Semlan1988
    helnil_ skrev 2015-07-11 10:06:31 följande:

Här går de också långsamt! Lite symptom här och där som kommer och går. VUL 24/7, strax före dig då semlan1988 :) jag kommer då att vara i vecka 11 (10+4). Jag har bestämt mig för att den lever! Det måste den göra :) sen har jag inskrivning hos bm i vecka 13 tror jag.

Jag har inskrivning på Mvc 27/7 men funderar på att ändra tiden till efter VUL så man vet om det finns något där inne... Är i vecka 6 nu (5+3) kan ju inte göra annat än att hoppas.
  • Semlan1988
    Linda8110 skrev 2015-07-11 11:31:57 följande:

Denna graviditet kommer göra mig knäpp. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle må sämre i psyket som gravid än under den hemska processen för att nå dit. Är i v.10 nu och övertygad om att det hela är över trots att jag såg vår bebis på VUL för en vecka sedan...

Håller med och förstår precis vad du menar! Sedan jag plussade har jag enbart känt sorg, oro, ångest och ett mörker. Tänkte för en sekund att innan var man åtminstone "glad och barnlös". Hoppas att det kommer ändras när och om man får se ett litet hjärta på VUL men tvivlar på det just nu, förmodligen är väll det bara början på en ny oro ^^ livet som ivf:are! Svårt att föreställa sig hur det känns när man inte vart där själv. Jag trodde jag skulle sväva på rosa moln när jag plussat...
  • Söndag
    Semlan1988 skrev 2015-07-11 09:32:30 följande:
    Här går det långsamt, VUL 28/7. Har en del växtvärk annars inga direkta symtom. Själv? :)
    Tack bra :) segt och tröttheten hänger i...
    12+0 på måndag, så himla skönt att komma förbi första orosveckorna

Håller med flera av er andra veckorna går sakta och man oroar sig alldeles för mycket!!! För engångskull längtar man till julen!
  • helnil_

Nej fy vad drygt det är. Trodde inte heller att man skulle vara såhär orolig. Drygt två veckor sen jag var på VUL. Känns som en evighet sen, och en evighet till nästa VUL om två veckor.. Om allt ser bra ut då så är det ju bara att vänta till RUL. Minst två månader utan koll. Hur ska man fixa det?

Linda8110 skrev 2015-07-11 11:31:57 följande:

• Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-11 17:40:12 följande:

Nej fy vad drygt det är. Trodde inte heller att man skulle vara såhär orolig. Drygt två veckor sen jag var på VUL. Känns som en evighet sen, och en evighet till nästa VUL om två veckor.. Om allt ser bra ut då så är det ju bara att vänta till RUL. Minst två månader utan koll. Hur ska man fixa det?

Kommer aldrig fixa så lång tid mellan kollerna. Då går jag till min gynekolog och ber dem kolla eller så betalar jag för koll privat. Men hittills har jag kollat varje vecka och det kanske jag måste sluta med haha
  • helnil_

Haha ja det blir kanske lite överdrivet ;) fast förstår dig verkligen! Jag får ta mig en funderare om allt ser bra ut vecka 11 om jag klarar av att vänta till vecka 18-20.. Känns tveksamt samtidigt som jag ju inte haft några tecken på att något skulle vara knas. Det har ju du så att du vill kolla känns lite mer befogat än för min del ;)

Linda8110 skrev 2015-07-12 07:10:26 följande:

Kommer aldrig fixa så lång tid mellan kollerna. Då går jag till min gynekolog och ber dem kolla eller så betalar jag för koll privat. Men hittills har jag kollat varje vecka och det kanske jag måste sluta med haha

• Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-12 09:40:03 följande:

Haha ja det blir kanske lite överdrivet ;) fast förstår dig verkligen! Jag får ta mig en funderare om allt ser bra ut vecka 11 om jag klarar av att vänta till vecka 18-20.. Känns tveksamt samtidigt som jag ju inte haft några tecken på att något skulle vara knas. Det har ju du så att du vill kolla känns lite mer befogat än för min del ;)

Näe nu har jag ju egentligen ingen anledning att kolla längre. Men det skulle kännas skönt ändå :)
  • Längta

Luten undran. I vilken vecka har ni eller tycker ni de e lämpligt att skriva in sig hos bm. ?

• Linda8110
    Längta skrev 2015-07-12 14:48:04 följande:

Luten undran. I vilken vecka har ni eller tycker ni de e lämpligt att skriva in sig hos bm. ?

Läste någonstans att det bör ske mellan v.8-12 nångång. Jag ska skiva in mig på tisdag, är i v.10.
  • helnil_

Jag ringde dit efter att jag varit på VUL i vecka 6. Fick komma direkt på samtal om kost. Inskrivningen har jag vecka 13 :)

Längta skrev 2015-07-12 14:48:04 följande:

• helnil_

Nej och det är ju verkligen jättebra att du inte har det längre! Men förstår om du är lite extra orolig ändå :) jag har sånt kontrollbehov så tror att det är det som spökar lite grann.. Att inte veta är inte min grej ;)

Linda8110 skrev 2015-07-12 13:38:08 följande:

Näe nu har jag ju egentligen ingen anledning att kolla längre. Men det skulle kännas skönt ändå :)

• Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-12 16:28:30 följande:

Nej och det är ju verkligen jättebra att du inte har det längre! Men förstår om du är lite extra orolig ändå :) jag har sånt kontrollbehov så tror att det är det som spökar lite grann.. Att inte veta är inte min grej ;)

Haha ja extra orolig milt uttryckt! Men vi ska nog klara av detta :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj