• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Längta

Igår var vi på vul. Och sjukt nervös. Vi skulle se om vi såg ngt hjärtslag på något av de 2 dom satt tillbaka.

Ett litet frö med ett litet hjärta tickade på. Helt sjukt att se de måste ja säga. Men vi e överlyckliga över att den ena tog sig. Och idag gick vi in i v.8

De här e vår 4de ivf. Så ge inte upp allihopa. Många kramar.

• helnil_

Stort grattis :) häftigt!

Längta skrev 2015-06-27 17:07:55 följande:

Igår var vi på vul. Och sjukt nervös. Vi skulle se om vi såg ngt hjärtslag på något av de 2 dom satt tillbaka.

Ett litet frö med ett litet hjärta tickade på. Helt sjukt att se de måste ja säga. Men vi e överlyckliga över att den ena tog sig. Och idag gick vi in i v.8

• Semlan1988
    Längta skrev 2015-06-27 17:07:55 följande:

Stora grattis kramar till er och lilla hjärtat! Alltid skönt att få höra lite solskenshistorier :)
  • Semlan1988

RD 7 idag. Upptäckte att jag hade helt fel info om BIM... BIM är på onsdag, inte idag. Idag känner jag mig sjukt trött och stundvis har jag lite molande i tjejmagen. Har dålig aptit med men det beror säkert på stress. Stundvis mår jag lite illa. Känns som om någon trycker in ett finger i sidan på min livmoder stundvis, väldigt speciell nästan sugande känsla som började igår. Tjuvtestade jätte jätte negativt imorse. Så som jag mår så skulle jag bli väldigt förvånad över ett plus på TD. Känns som mensen kommer närsomhelst och är jätte pms:ig, dock inte lila mkt som igår.

• sanla

Mycket märkligt. Vaknade upp att jag blött under natten och gör det fortfarande. Hade insättning i onsdag med en 5-6 dagars, alltså mellan ruvardag 3-4, hur är det möjligt? Någon mer som har haft så tidigt? (Det är ju sent för implantationsblödning med..)
    Inga direkta vanliga menskänningar, men måste ju ha lätt binda.
    Idag är den BIM dag om min ägglossning kommit "normalt". Men testade ju med stickor från dag 11 och fram till dag jag fick utslag som var fem dagar sen. Och alla andra gånger då jag haft sen äl har också mensen varit sen, dvs samma lutealfas...
    Får ringa rep medicin imorgon. Någon som varit med om liknande?

• Linda8110
    sanla skrev 2015-06-28 08:01:24 följande:

Mycket märkligt. Vaknade upp att jag blött under natten och gör det fortfarande. Hade insättning i onsdag med en 5-6 dagars, alltså mellan ruvardag 3-4, hur är det möjligt? Någon mer som har haft så tidigt? (Det är ju sent för implantationsblödning med..)
    Inga direkta vanliga menskänningar, men måste ju ha lätt binda.
    Idag är den BIM dag om min ägglossning kommit "normalt". Men testade ju med stickor från dag 11 och fram till dag jag fick utslag som var fem dagar sen. Och alla andra gånger då jag haft sen äl har också mensen varit sen, dvs samma lutealfas...
    Får ringa rep medicin imorgon. Någon som varit med om liknande?

Min lutealfas blev väldigt kort efter att jag genomgått IVF, och det tog många månader för kroppen att återställa sig. Men om din ej varit det förut så borde den ju inte vara det nu. Lite tidigt för en nidblödning men vem vet, det kanske är det ändå :) Håller tummen!
  • sanla

Ja. Den kan ju hänt något med lutealfasen, men plötsligt från 14 till typ 8-9 dagar låter lite otroligt precis som du säger.
    Vet ej om det var 5 eller 6 dagars vi fick men kliniken sa att den skulle fästa inom 1-2 dygn (om den gjorde det). Alltså senast fredags eftermiddag.. Men har ju blött mer än bara lite på pappret så vet ej...

• Semlan1988
    sanla skrev 2015-06-28 09:06:14 följande:

Ja. Den kan ju hänt något med lutealfasen, men plötsligt från 14 till typ 8-9 dagar låter lite otroligt precis som du säger.

Vet ej om det var 5 eller 6 dagars vi fick men kliniken sa att den skulle fästa inom 1-2 dygn (om den gjorde det). Alltså senast fredags eftermiddag.. Men har ju blött mer än bara lite på pappret så vet ej...

Hoppas att det är en nidblödning! Kram <3
  • Linda8110
    sanla skrev 2015-06-28 09:06:14 följande:

De brukar säga att en nidblödning sker ca.5-7 dagar efter insättning. Jag gick från en normal lutealfas på ca 14 dagar till en på typ 7 dagar... Men det blev bättre månad för månad efter att jag slutat med hormonerna.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj