Annelie 76 skrev 2015-03-28 00:31:24 följande:
Toppen. Mina bröstvårtor som är alldeles veckiga. Gissar att det heter white spots för att man kan se vita prickar? Ser tyvärr inget sånt. Usch, hela bröstet gör ont och halva framsidan. Hyr kan det värka i axeln när det bröstet som är kaiko...
Ibland är den inte så uppenbar. Pricken kan vara millimeterstor. Om det är är stopp i en utgång så brukar de bli mer synliga om man handmjölkar. Fast min erfarenhet är att det brukar komma ut ordentligt ur alla andra utgångar, så inte stopp i "alla" samtidigt.
Stoppet är ju någonstans på den halva framsida där det gör ont. känner du någon knöl eller särskilt ömt område. Varmt bad för bröstet brukar vara bra. Jag fick tips om att fylla en skål med varmt vatten som jag stoppade bröstet med stockning i. Efter sådär 20 minuter amma. För dig pumpa. Massera lätt nedåt/utåt. Och så hålla på så ett tag. Det brukar ju vara effektivt att amma på alla möjliga tokiga sätt (lägga barnet på andra håll, uppochner, på sidan etc.) vet inte om man kan ändra hur man pumpar så att man får draget på lite annat sätt....man vill ju ha kraftigaste "suget" där stoppet är.
Har du pratat med amningsmottagningen? Stockning är verkligen pest. Har varit rätt förskonad från det.