Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Stopp i bröstet?!

Ammar inte utan pumpar men har nu fått problem med bröstet som jag hoppas nån kan hjälpa mig med.

Det är stopp i bröstvårtan så nästan inget kommer ut. Ont som attan och nu börjar det bli mjölkstockning. Har varit ok i nästan 5 månader så vad har hänt? Kan svamp göra så här eller är det nåt annat? Det är på mitt "dåliga" bröst som alltid haft trånga och få mjölkgångar jämfört med det "bra" bröstet men nu är det helt hopplöst.

Nån som har en aning om vad det kan vara?

• Svar på tråden Stopp i bröstet?!
  • Annelie 76
    Soffan skrev 2015-03-27 18:02:49 följande:

Mjölkstockning låter det som, gör ont som fan att amma/pumpa.

Pumpa ofta, på med varm ärtpåse, duscha varmt och försök pumpa lite i duschen(kärlen vidgar sig i värmen=lite lättare), massera försiktigt utifrån och in då du pumpar. Kontakta din BVC om det inte ger med sig, kan ta några dagar.

Och! Glöm inte bort att pumpa andra bröstet också, jag gjorde det och fick mjölkstockning även på andra sidan..

Mjölkstockning har jag haft så det vet jag hur det känns. Det här är i bröstvårtan, där kan man inte få mjölkstockning?
  • Annelie 76

Toppen. Mina bröstvårtor som är alldeles veckiga. Gissar att det heter white spots för att man kan se vita prickar? Ser tyvärr inget sånt. Usch, hela bröstet gör ont och halva framsidan. Hyr kan det värka i axeln när det bröstet som är kaiko...

• Annelie 76

Värsta stoppet har släppt. Det kommer mjölk i en tunn stråle nu så det värsta är över. Tack för hjälpen allihop. Ska köpa lecitin så jag inte får tillbaka det här. Det är andra barnet som jag pumpar till och har haft mjölkstockning både förra gången och nu men aldrig så här. Spännande värre. Vad vi står ut med för våra barn...

Svar på tråden Stopp i bröstet?!