Krävande 6månaders bebis-Hur får man henne att sova?!?!
Hej! Har en 6månaders bebis här hemma . Ända sen hon var nyfödd upp till ca 4 månader skrek hon otröstligt flera gånger om dagen. Magen har krånglat, hon hatade att ligga i vagn, klarat inte av att sova i spjälsäng, har inte kunnat sova på rygg, började alltid (och gör det oftast fortfarande) gråta eller kvida vid amning..sakta men säkert har hon blivit större har saker blivit lite enklare, hon klarar numera av att somna i vagnen om hon får sitta upp, hon även fast hon ofta skriker går hon alltid att trösta bara man tar upp henne/ger henne mat och hon tycker om att amma sig till sömns om kvällarna (fast det tar oftast ca 1 timme av krångel...).nu till min fråga...såhär snart sju månader senare så är jag HELT SLUT. Jag behöver få ordning på hennes sömn för att klara av att fungera som mamma åt henne och hemmes storasyster. På nätterna vaknar hon varje/varannan timme och kan bara somna om om hon får snutta. Hur kan man få henne att somna om på annat sätt/ få henne att inte vakna så ofta? Nån som har nåt tips är jag tacksam :)
Och så dagsvilan som inte funkar ALLS! Hon sover alldeles för lite tror jag, typ 30 min åt gången, vaknar ofta grinig och börjar gnugga sig i ögonen inom en timme efter vilan. Detta gör ju att jag i princip aldrig kan vila på dagen heller. När hon är vaken är hon ofta så trött och gnällig att hon bara accepterar att jag bär henne, sätter man ner henne blir det gnäll direkt. När hon väl är utsövd är hon världens mysigaste, jollrar och myser (men kräver sällskap) Nån som vet om man kan få henne att sova längre?
Vill ju att både hon och jag ska må bra, känner att det här är inte bra för min mentala hälsa och att det går ut över henne och hennes storasyster :( blir trött och har inge tålamod. Blir irriterad på min bebis fast jag vet att det i te är hennes fel :( snälla nån
Där ute med nåt bra tips på hur man vänder den här skutan?