Inlägg från: Filosofian |Visa alla inlägg
  • Filosofian

Krävande 6månaders bebis-Hur får man henne att sova?!?!

Har hon börjat äta vanlig mat än? Går hon upp fint i vikt? Om hon gör det kanske det kan vara värt att ta några jobbiga nätter och fasa ut nattamningen?

• Filosofian
    sara kb skrev 2015-03-23 19:48:01 följande:

Ja hon går upp bra i vikt :) hon har börjat få lite mat men tycker inte det är nån

höjdare...sammanlagt får hon i sig en grötportion om dagen. Försöker ta det långsamt så att magen ska hänga med. Ja jag skulle väldigt gärna minska på nattmaten, gissar att hon får i sig mer mat på natten än på dagen. hon är så svårammad när hon är vaken bara :(. Och svårsövd utan tutte. Hur drar man mer på nattamning?

För jag tror verkligen inte hon behöver snutta sådär ofta rent näringsmässigt, det är ju mer att jag är hennes napp...

Om du inte tror att hon behöver nattamma näringsmässigt hade jag bara slutat rakt av och försökt somna om henne med napp. Det kommer ju säkert innebära några jobbiga nätter innan hon har vant sig men det är det kanske värt? Tar hon flaska? Isf kan du kanske pröva att ge henne ersättning eller välling på kvällen så står hon sig lite bättte!
Svar på tråden Krävande 6månaders bebis-Hur får man henne att sova?!?!