Jag har ätit både stilnoct och propavan (men inte tillsammans).
Stilnoct fungerade att somna på, men vaknade sedan efter 3 timmar och kunde inte somna om.
Propavan fick jag efter jag ätit stilnoct i en månad. Skulle ta två. Tog lite längre tid att somna, men sömnen höll i sig bättre. Men jobbade heltid då så jag var rätt trög ända fram till lunch (propavan har halveringstid på 8 timmar..)(stilnoct har halveringstid på¨2-3 timmar).
Nu äter jag en propavan som jag tar vid 9 och lägger mig kl 10. Tar mellan 20-40 min att somna och även om jag vaknar under natten så brukar det gå att somna om inom 30 min.
Det viktiga när man ska somna är att försöka att inte "hetsa upp sig". Inte ligga och tänka på hur mycket klockan är och hur många timmar det är tills klockan ringer, problem som måste lösas osv. Inte förvänta sig "knock-out"-effekten som stilnoct har. Utan gå ned i varv och tänka på annat som att vara och gå på en sandstrand, vad skulle jag göra om jag vann en miljon, (go to your happy place)..
Kommer stresstankar och bilder som fladdrar förbi i rasande takt. Ger dig mitt knep.. tänk på sångstrofen till "sol vind och vatten, höga berg och djupa hav) se bilder av varje ord i strofen tills stresstankarna släpper. (funkar för mig).