Dra in pass och medborgarskap för terrorister?
SD föreslår att man ska förhindra dessa att återvända. Romson svarade att "det är ingen nyckellösning, vi måste ha en bredare".
Vad är fel med SDs förslag som andra länder har?
SD föreslår att man ska förhindra dessa att återvända. Romson svarade att "det är ingen nyckellösning, vi måste ha en bredare".
Vad är fel med SDs förslag som andra länder har?
Jag är emot det eftersom ett medborgarskap är och ska vara absolut och alltså inget som kan dras in eller ändras.
Ändra reglerna för vilka som har rätt till medborgarskap istället.
Känns lite konstigt att sparka ut svenska folket ur Sverige.
Vad kan man göra åt passuthyrning?
Oavsett hur hemska brott du begår MOT Sverige kan du inte bli av med det medborgarskap (Stig Bergling var en de facto landsförrädare och HAN behöll sitt medborgarskap) och den gällande principen tycks vara att medborgarskap kan avsägas men inte fråntas.
Jag ser ju inget skäl att BEVILJA ett medborgarskap till någon som bevisligen begått brott eller som strider för utsocknes grupp, dock.
Hur i h-te kan 9 person tycka att vi ska ta emot folk som dödat oskyldiga eller våldtagit små barn????
Hur i h-te kan 9 person tycka att vi ska ta emot folk som dödat oskyldiga eller våldtagit små barn????
Ge dom ett skott i nacken istället så är just de problemet löst ,kullor är billiga
Utvisa dem till Assadregimen istället.
Oavsett hur hemska brott du begår MOT Sverige kan du inte bli av med det medborgarskap (Stig Bergling var en de facto landsförrädare och HAN behöll sitt medborgarskap) och den gällande principen tycks vara att medborgarskap kan avsägas men inte fråntas.
Jag ser ju inget skäl att BEVILJA ett medborgarskap till någon som bevisligen begått brott eller som strider för utsocknes grupp, dock.
Jag tycker vi ska dra in pass och medborgarskap för nationalister. Dessa människor är svenskfientliga och vi har inte råd att ha dem i Sverige.
Dåligt, det bara pushar desa extremister i den riktning vi inte vill.., typisk hämdåtgärd som inte fungerar.