• Malin99

Ej godkänd enligt tandläkaren!

Hej,

Jag var nyligen hos tandläkaren och då sa han till mig att jag inte var godkänd på f-kassan och kunde därför inte få det avdrag som jag hade rätt till.
    Jag förstår ingenting. Jag skrev mig i Sverige igen för 7 månader sedan efter att jag bott i Frankrike i 4 år. Då ansökte jag också till f-kassa eftersom jag har ett barn som skulle få barnbidrag. Det godkändes och jag har haft barnbidrag sedan dess. Vad har blivit fel? Är det bara att det inte kommit in i systemet ännu?
    Är det vanligt att detta händer? Eller har det blivit något fel? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ej godkänd enligt tandläkaren!
  • Försäkringskassan

Hej!

Du kan kontakta vårt kundcenter på telefon 0771-524 524 så kan vi hjälpa dig.

Våra öppettider är:

Måndag ? fredag 08.00 ? 21.00

Lördag 08.00 ? 15.00

Söndag 15.00 ? 21.00

Hälsningar

Linda, handläggare

• Malin99

hej
    Tack för ditt svar. Jag vet att jag kan ringa.
    Men ha inte möjlighet då jag inte befinner mig i Sverige.Jag skulle verkligen uppskatta ett allmänt svar först om vad som kan ha hänt även o det mest är en gissning från er sida.

Det är därför jag vänder mig till er här.

• Försäkringskassan

Hej igen!

Vi har tyvärr inte tillgång till personliga ärenden här. För att få generellt svar om tandvård eller inregistrering i Sverige kan du prova att mejla kundcenter. Vår e-post är: kundcenter@forsakringskassan.se. På denna sida svarar vi endast på generella frågor om föräldraförsäkringen.

Hälsningar

My, handläggare

• Anonym (generell fråga)

hej

En generell fråga:

Hur lång tid tar det att komma in i alla system hos er.
    Dvs. tandläkare, sjukvård mm. efter att man blivit godkänd hos er och skriven i landet efter utlandsvistelse?

Om man får barnbidrag, föräldrarpennning te.x så är man väl godkänd?

Finns det någon anledning att inte bli godkänd på alla delar?
    Händer det att systemet har en fördröjning eller helt enkelt inte kommunicerar med alla andra system?

Tacksam för svar!

• Försäkringskassan

Hej!

Om du har fått föräldrapenning utbetalt så är du registrerad i Försäkringskassan och tillhör den svenska socialförsäkringen. Det ska normalt gälla samtliga förmåner.

Eftersom vi här på Familjeliv enbart svarar på frågor om föräldraförsäkringen kan jag inte svara på vad som har hänt i ditt fall, utan kan bara uppmana dig att kontakta Kundcenter.

Hälsningar
    Harry, handläggare

Svar på tråden Ej godkänd enligt tandläkaren!