The sea refuses no river skrev 2014-12-31 17:29:54 följande:
Jag skulle bekymra mig mer över hur du tycker att han är som person och vad du tycker om att umgås med honom.
Dels för att cannabis är en relativt oproblematisk drog att nyttja - men främst för att det i min mening har mindre betydelse vad människor gör med sina egna liv för mig, än hur de agerar mot omvärlden.
Huruvida en människa har ett problematiskt förhållande till alkohol bestäms ju framförallt grundat på hur det påverkar dens relation till omvärlden. En kan ju dricka ett par öl om dagen utan att påverka negativt något annat en självhälsan - medans en annan
blir otrevlig att umgås med efter bara ett glas vin.
Då föredrar jag ju att umgås med människor som gör mig glad, som jag trivs med, och har roligt med. Och som är empatiska. Hur de själva väljer att leva sina privata liv lägger jag mig inte i mer än att det givetvis är kul att diskutera den privata upplevelsen av livet.
Livet är mer än kultur, och jag tycker att man ska akta sig för att halka in för mycket på ett tunnelseende. Bättre då att vara fördomsfri och hålla i huvudet, att ingen vet vad livet går ut på - ingen har någon aning över huvud taget. Så låt oss njuta av det och dela med oss av våra erfarenheter med varandra istället för att fördömma dem.
Usch dom har jag träffat på några gånger i mitt liv.
Jag alltid varit väldigt förundrad i hur stora personlighetsförändringar man kan få på så lite alkohol.
Kan ju lite köpa det om man är askalas och inte har koll på nått.
Men har man dragit i sig ett eller ett par glas vin eller 3-4 öl(~5,5%), och helt tappar vett.
Så är de flesta rätt lite påverkade(de är dessa jag pratar om), men får denna grava personlighetsförändringen.
Men visst får man personlighetsförändringar på cannabis också, men extremt sällan så man stör omgivningen.
Dock är beblanda sig med berusade och inte själv vara berusad som väldigt tråkigt.
Och det gäller alla droger även alkohol, kanske tom speciellt alkohol.