Godis till barn på kalas?!?!
Min 8 åriga dotter har en klasskompis som fyllde 8 år på julafton. Dom Hade kalaset idag (Juldan). Min dotter var jätteförväntansfull och hade valt ut den bästa presenten enligt henne! Jag åkte dit och lämnade av henne. När jag sedan kom och hämtade henne 4 timmar senare var hon helt förkrossad. Det visade sig att dom hade bjudit på både korv med bröd och pulvermos. Pch till efterrätt glass. Min dotter äter inget av detta då vi varken äter halvfabrikat eller socker. Med det värsta var det att dom bjöd på en godispåse vid slutet av kalaset! Hur FAN rent ut sagt kan man bjuda på halvfabrikat och godis till barn? Inga av mina barn (3, 8, 12) har någonsin ens smakar godis och hade inte planerat att dom skulle göra det än på ett bra tag heller! Hade tänkt att ringa Till födelsedagsbarnetS mamma imorgon och prata med henne om detta! Det är inte acceptabelt! Hemma hos oss bjuds det på en ordentlig köttbit och ekologisk fruktsallad på kalas! Skulle jag bjudit på eb sånhär sockerchock skulle jag iaf ringt till föräldrarna till de bjudna barnen och frågat om det bar okej, vilket jag önskar att denna mamma hade gjort!
Önskar att folk blev lite mer hälsomedvetna och inte stoppade i barnen vad som helst!