• ArgaMamman81

Godis till barn på kalas?!?!

Min 8 åriga dotter har en klasskompis som fyllde 8 år på julafton. Dom Hade kalaset idag (Juldan). Min dotter var jätteförväntansfull och hade valt ut den bästa presenten enligt henne! Jag åkte dit och lämnade av henne. När jag sedan kom och hämtade henne 4 timmar senare var hon helt förkrossad. Det visade sig att dom hade bjudit på både korv med bröd och pulvermos. Pch till efterrätt glass. Min dotter äter inget av detta då vi varken äter halvfabrikat eller socker. Med det värsta var det att dom bjöd på en godispåse vid slutet av kalaset! Hur FAN rent ut sagt kan man bjuda på halvfabrikat och godis till barn? Inga av mina barn (3, 8, 12) har någonsin ens smakar godis och hade inte planerat att dom skulle göra det än på ett bra tag heller! Hade tänkt att ringa Till födelsedagsbarnetS mamma imorgon och prata med henne om detta! Det är inte acceptabelt! Hemma hos oss bjuds det på en ordentlig köttbit och ekologisk fruktsallad på kalas! Skulle jag bjudit på eb sånhär sockerchock skulle jag iaf ringt till föräldrarna till de bjudna barnen och frågat om det bar okej, vilket jag önskar att denna mamma hade gjort!

Önskar att folk blev lite mer hälsomedvetna och inte stoppade i barnen vad som helst!

• Svar på tråden Godis till barn på kalas?!?!
  • ArgaMamman1981

Klart hon vart på kalas men inte där hon fått godis! Bor fö på Lidingö... Alla mina vänninor är rätt så hälsomedvetna så har aldrig vart med om att det ges bort godispåsar

• ArgaMamman1981
    ArgaMamman1981 skrev 2014-12-26 11:02:16 följande:

Tack ???????? känns bra att det finns fler som jag

Skulle inte bli en massa frågetecken!
  • ArgaMamman1981
    Mika86 skrev 2014-12-26 04:36:04 följande:

Låter ju som ett helt vanligt barnkalas, ovanligt är det istället om de inte få något att äta.

Godispåse är väl det barnen (iaf där vi bor) skulle bli besvikna över om den uteblev

Känns sjukt att ett litet barn blivit lärd att bli BESVIKEN om hen inte får godis?
  • Vassochtaggig

Ammar du samtidigt som du skriver inlägg på familjeliv?!?! Inga köttbitar eller ekologiska sallader i världen kan kompensera din bristande koncentration på ditt barn!

• DianaDiet

EN STOR APPLÅD TILL TS!!! Älskar mammor som oss! Tur att det finns fler än bara ja! Tycker synd om alla barn som kommer bli smällfeta när dom blir äldre! Usch!

• DianaDiet
    Vassochtaggig skrev 2014-12-26 13:16:22 följande:

Ammar du samtidigt som du skriver inlägg på familjeliv?!?! Inga köttbitar eller ekologiska sallader i världen kan kompensera din bristande koncentration på ditt barn!

Hur mycket koncentration behöver man? Täcker väl med att se till att man håller barnet rätt? Gud!
  • DianaDiet
    ArgaMamman81 skrev 2014-12-26 01:57:44 följande:

Min 8 åriga dotter har en klasskompis som fyllde 8 år på julafton. Dom Hade kalaset idag (Juldan). Min dotter var jätteförväntansfull och hade valt ut den bästa presenten enligt henne! Jag åkte dit och lämnade av henne. När jag sedan kom och hämtade henne 4 timmar senare var hon helt förkrossad. Det visade sig att dom hade bjudit på både korv med bröd och pulvermos. Pch till efterrätt glass. Min dotter äter inget av detta då vi varken äter halvfabrikat eller socker. Med det värsta var det att dom bjöd på en godispåse vid slutet av kalaset! Hur FAN rent ut sagt kan man bjuda på halvfabrikat och godis till barn? Inga av mina barn (3, 8, 12) har någonsin ens smakar godis och hade inte planerat att dom skulle göra det än på ett bra tag heller! Hade tänkt att ringa Till födelsedagsbarnetS mamma imorgon och prata med henne om detta! Det är inte acceptabelt! Hemma hos oss bjuds det på en ordentlig köttbit och ekologisk fruktsallad på kalas! Skulle jag bjudit på eb sånhär sockerchock skulle jag iaf ringt till föräldrarna till de bjudna barnen och frågat om det bar okej, vilket jag önskar att denna mamma hade gjort!

Önskar att folk blev lite mer hälsomedvetna och inte stoppade i barnen vad som helst!

• DianaDiet
    Mika86 skrev 2014-12-26 04:36:04 följande:

Låter ju som ett helt vanligt barnkalas, ovanligt är det istället om de inte få något att äta.

Godispåse är väl det barnen (iaf där vi bor) skulle bli besvikna över om den uteblev

• Pajret

Grattis, du lever i en fantasi värld.
    Jätte fint att du kan ge dina barn den fina mat och ekologiskt osv osv.
    Men du kan inte KRÄVA att alla andra ska leva så.
    Och hade du inte levt i en fantasivärld så hade du vetat om att det är normen av att det bjuds på sånt på barnkalas.
    Vilken sten har du krupit fram ur?
    Du borde veta sånt om du inte lever i en egen bubbla.
    Du kan inte kräva att andra ska rätta sig efter hur ni väljer att leva.
    Du kanske borde vara förutseende och gjort i ordning mat till ditt barn som hon/han kunde ta med sig till kalaset.

Och ja, godis tillhör (tyvärr) normen att alla barn äter.
    Ditt barn är väldigt skyddat. Och det är bra. Men det kommer få sig en chock när man upptäcker hur det verkligen funkar.
    Hur skyddar du ditt barn från halvfabrikat på skolan?
    När man tänker på det så känns det mer och mer som en troll tråd. För det funkar inte i verkligheten att ha den där inställningen.

Svar på tråden Godis till barn på kalas?!?!