• Strawberry

Mammor i Hörby???

Hej allesammans!

Jag har nyss flyttat till Hörby. Känner knapt någon på denna ort. Hade varit trevligt att lära känna några fler. Finns det ngn som är intresserad.
    Själv är jag mamma till en liten pojke född 051218. Skriv gärna en rad.
    //Kram Anna

• Svar på tråden Mammor i Hörby???
  • LittleMissL

Vad roligt! Hon är född den 27/10
    Hade kunnat tänka mig att testa på Aktivitetshuset men känns nog lite tidigt ännu? Då varken jag eller min sambo är med i Svenska kyrkan längre känns det inte ok att gå på deras aktiviteter

• Molls

När jag var på Aktivitetshuset så var det ett par mammor där med riktigt små barn. Man går ju dit mest för sin egen skull i början, men jag är lite nojig nu vid den här årstiden vad gäller rs-virus och annat skräp. Visserligen drar väl storasyster hem en del från dagis, men det känns som att en del som har halvfriska barn gärna går till ÖF.

Mannen är inte medlem i Svenska kyrkan, men jag har inte kommit mig för att gå ur än. Lång startsträcka... ;) Så än så länge utnyttjar jag vad jag betalar för. Sjunger dock inte med i alla sånger...

• LittleMissL

Undrar om de har juluppehåll nu?
    Det är möjligtvis inte så att du var med i samma föräldragrupp som oss i höstas då?

• Molls

Aktivitetshuset är öppet tisdag-torsdag 9-12, men har stängt när skolorna har lov.

Det är mycket möjligt att vi gick i samma föräldragrupp. Var det en tvillingmamma med i din grupp?

• Molls

Ja. men då vet jag nog vem du är :) Skoj att ses här!

Har ni börjat på någon föräldragrupp på BVC? Vår BVC-sköterska har satt upp mig på listan och förhoppningsvis blir det en grupp till våren.

• LittleMissL

Ja detsamma
    Sa att jag var intresserad vid hembesöket men inte hört något mer.
    Ska dit på tis igen och tänkte höra då.

• Molls

Verkar ju som att det mest är vi här inne. ;) Hade definitivt varit skoj att ses! :) Frågan är om vi hinner innan jul?

• Molls

Ja, det känns som att det är en del att stå i i veckan som kommer. Kan tänka mig att det är mycket att fixa med för din del då. :) I år åker vi till Ystad och firar med mannens familj. Ska bli ganska skönt att slippa ordna med massor med mat, men nog blir det julbord och allt annat här ändå.

• LittleMissL

Ja det känns lite tufft just nu
    Speciellt med tanke på att halva sambons släkt ringde och bjöd in sig själva när de fick reda på att vi skulle ha jul hemma hos oss.

• Molls

Åh, smidigt av dem! ;)

Vi kan väl se om vi kan få till en träff efter helgerna?!

Svar på tråden Mammor i Hörby???