• Strawberry

Mammor i Hörby???

Hej allesammans!

Jag har nyss flyttat till Hörby. Känner knapt någon på denna ort. Hade varit trevligt att lära känna några fler. Finns det ngn som är intresserad.
    Själv är jag mamma till en liten pojke född 051218. Skriv gärna en rad.
    //Kram Anna

• Svar på tråden Mammor i Hörby???
  • Gloire de Dijon

Bor strax utanför Hörby sedan ett drygt år tillbaka och känner alldeles för få här! Min son är född 1 november 2005.

• marad1

Finns intresset kvar för nya vänner? Har bott här i Hörby ett tag men hade gärna velat ha fler vänner härifrån.

• MariiieL

Hej!

Jag bor mellan Sjöbo och Hörby. Vänner kan man väl aldrig ha för många av =)

/Marie 

• Molls

Hej!
    Är det någon som tittar in i den här tråden tro?
    Jag är relativt nyinflyttad i Hörby och skulle gärna träffa lite föräldralediga mammor. :) Har två barn, ett på 2 år och ett som är 5 veckor.

• MariiieL

Hej!

Jag har tre barn. En kille på 8 år, en tjej på 6 år och en sladdis på snart 6 månader =)
    Bor mellan Sjöbo och Hörby 

• Molls

Full rulle med tre stycken kan jag tänka mig. :) Brukar du gå på någon Öppna förskola och i så fall vilken?
    Vi har inte varit iväg än eftersom lillan bara är 2 månader, men till våren blir det nog.

• LittleMissL

Bor utanför Hörby sedan 8 år och är nu mammaledig med vår 6 veckor gamla dotter.

• MariiieL

Ja det är full rulle, men de stora barnen sköter mycket själv.
    Nej, jag har inte gått på nån öppen förskola, men man borde kanske?! Där är en i Östra Kärrstorp, tror jag att det heter. Annars vet jag inte

Men full rulle börjar det bli på lillkillen. Men just nu är vi hemma med en sjuk storasyster och Lillen har lite feber han med. Så det är mindre roligt. 
    Jag har inte hunnit bli frisk än och nu kommer andra omgången.. Suck..

Har ni klarat er från förkyldningar och sånt? 

Bor ni inne i Hörby eller utanför?

Mvh Marie 

• LittleMissL

Såg på BVC sist att där är öppna förskolan på Aktivitetshuset också. Någon som går där?

• Molls

Little Miss L -  Då är våra tjejer nästan lika gamla. Glad Vår dotter är född 8/10.

Jag har varit på ÖF både på Aktivitetshuset och i Församlingshemmet, ett par gånger på varje ställe med vår stora tjej när hon var kring 1 år. Det var bra på båda ställena tycker jag. Vårt problem var att komma upp i tid på morgonen så att vi hann dit...

Suck... ja vi har en stor tjej, 2 år, som blev förkyld med feber och hosta i förra veckan och hon hostar så smått fortfarande, men är pigg och ok i övrigt. Hon var på dagis idag och fick lekt av sig lite. Inte så skoj hemma med lillasyster som begränsar mig vissa dagar.

Vi bor inne i Hörby och har bott här i ett år ungefär, men har inte lärt känna någon som man kan umgås med på dagarna tyvärr. Inte så lätt när man kommer ny till ett litet samhälle.

Svar på tråden Mammor i Hörby???