Hemlösa kattungar, behöver tips och råd!
Har "adopterat" två små katthanar som är ungefär 4 veckor och jag har haft dom i en vecka nu och det verkar gå rätt bra. Dom är lekfulla och går på lådan trots sin unga ålder. Har haft katt förut men aldrig såhär små. Dom äter mjölkersättning från Royal Canin men den börjar ta slut och min ekonomi är tyvärr inte så bra då jag är arbetslös och sjukskriven. Har läst enormt mycket om kattungar den senaste veckan och hört att majsvälling ska vara bra så har köpt det. Har också försökt att börja avvänja bebisarna med mat men det går sådär. Den ena (Ceasar) är nyfiken och försöker äta, trots att han nästan badar i maten. Men den andra lilla killen (Julius) vill absolut inte ha maten på annat sätt än i flaskan. Behöver tips och råd för hur man lär kattungar att lapa så dom kan lära sig att äta själv. Har dock en hona hemma också på 7 år som jag hoppades skulle ta hand om dom men hon tycker inte om lillkillarna. Hon fräser och morrar när hon ser dom eller om jag och min sambo luktar dom efter en mysig stund. Jag kommer aldrig ge upp, jag ska kämpa tills jag dör om det krävs för dessa små ska överleva. Så hjälp. Alla råd och tips är välkomna!