Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Hemlösa kattungar, behöver tips och råd!

Sophieedvardsson skrev 2014-10-07 16:07:34 följande:
    Som sagt, mamma är försvunnen så jag tog dom inte för att dom är enligt dig "små och söta" Jag hämtade dom förra veckan, men hur skulle jag veta när pengarna kom att jag efter en tid skulle ta an två små kattungar. Och att jag borde skämmas? Det var nåt nytt. Jag bad om tips och råd, inte att du skulle kunna sitta bakom din skärm och döma ut mig! Fick svar på det jag redan visste och det är att folk på internet är hemska!
    Kan du inte fråga kvinnan du tog över dessa ungar ifrån om hon kan betala ersättningen till dom? Låter väl rimligt tycker jag.
  • viseversa
    Sophieedvardsson skrev 2014-10-07 16:55:23 följande:
    viseversa skrev 2014-10-07 16:30:51 följande:

Kan du inte fråga kvinnan du tog över dessa ungar ifrån om hon kan betala ersättningen till dom? Låter väl rimligt tycker jag.

Det har jag iofs inte tänkt på. Folk verkade missuppfatta vad jag skrev och det är inte att jag inte har absolut noll kronor för att köpa mat, bara det att pga jag använder RC skulle jag vilka fortsätta med det och dom förpackningarna kostar 250 kr och det är inte mycket i dom alls vilket gör att jag måste köpa det ungefär var 5e dag och det blir massa pengar i längden. Problemet om man nu ska kalla det så är att dol bara vill ha mat i flaska och jag undrar hur jag får bort det. Men när folk börjar skriva att jag ska skämma osv tycker jag det går för långt då jag endast skrev här för att få tips och råd.
    Jag skrev inte att du ska skämmas. Fråga henne om hon kan vara med att bidra till denna ersättning. Det tycker jag hon ska göra faktiskt. Du har gjort henne en tjänst. Sen låt dom dricka i flaska ett tag till. Dom är

Väääldigt små och skulle faktiskt dia från sin mamma fortfarande. Det är små bebisar och bebisar diar eller dricker ur flaska. Tids nog kommer dom äta fastare mat.
Svar på tråden Hemlösa kattungar, behöver tips och råd!