hej, min erfarenhet är inte tabletter,men att sluta pumpa. Ammade helt först sen delamma o då pumpa.Höll på så tills sonen var nästan 5 månader. Kompletterade med ers o sen då ville jag sluta o sluta typ nu...testade först att på att många timmar inte pumpa men det gick ju inte....ont, febrig ömma klumpar i bröstet, influensakänsla. Ringde vårt BB som har amningsrådgivn o som sa att alla vill sluta direkt om de bestämt sej för att sluta men att man får låta det ta tid.Frågade om tabletter o hon sa dels är det hemska biverkningar o dels skriver de inte ut de om man hållit på ett tag med pumpn eller amning, OM de ens ger är det isf oftast de som inte alls vill amma. Jag pumpade var 4:e timme o amning o pump är ju ung lika, stimulerar till mjölk. Så hennes råd var : glesa ut sakta o lugnt på tiden mellan pumpning inte som jag gjort med flera timmar direkt...utan i lugn o ro glesa tiden o även pumpa kortare stunder.Hon sa att om man pumpar tex 20 min pumpa 15 o sen minska successivt.Hon sa amma i telefon flera ggr, ursäktade sej sen att hon sa fel så jag tänker att så är väl så man gör om man ammar o ska minska. Amma kortare stunder o glesa ut på tiden mellan amning. O hon sa att man kan försiktigt stryka på knölen när man pumpar om det hinner bli knölar. Och hon tipsade om att ta Ipren om man fick influensakänsla,vilket man får om det är mjölkstockning. Så sakta glesa ut tiden mellan pumpning eller amning o minska tiden man pumpar ammar. Hon tyckte man skulle ge det ett par veckor iaf.Jag gick ändå för fort fram o glesade mer, ville ju sluta, hade dessutom sparat åt plutt i frys, men det är inte att rekommendera...Ont, influensakänsla,läckande bröst...Så om du kan minska på det i lugn o ro, det mår du bäst av.
lycka till!!
/L