Inlägg från: lillajag77 |Visa alla inlägg
  • lillajag77

Tabletter för att sluta amma, ni som testat eller vet, hjälp!

Om du bara pumpar..då minskar väl mjölken. .har bara fått en tablett då jag valde bort amning. .den fick jag direkt efter förlossningen. .och den fick inte jag några biverkningar av. .!!! Men dom rekomenderade att man skulle ha en åtsittande sport-bh som trycker ordentligt. Tala med dom på bvc så får du säkert bra hjälp. ..hoppas att du får hjälp inte så kul med mjölkstockning.

• lillajag77

En ond cirkel det där. .ju mer du ammar desto mer ökar mjölproduktionen :( ammade min minsta dotter men mjölken sinade av sig själv. .kunde inte heller pumpa kom inte en enda droppe..!!! Men tror att man kan få en tablett från bvc..!!! Försök att massera mycke med varm vatten i duschen (stock tutten) och pumpa fast det inte kommer något. .får du ut något om du handmjölkar..???

• lillajag77

Håll den varm..!!! Kan hjälpa. .!!! Håller tummarna att det går bra. .!!! Usch lider med dig. . :(

• lillajag77

Du har amningshjälpen.se oxå..jätte bra hjälp mammor. .dom finns på Facebook oxå..!!! Fick otroligt bra hjälp därifrån. .!!! Rekommenderar dom..!!! :)

Svar på tråden Tabletter för att sluta amma, ni som testat eller vet, hjälp!