Miss Obsessive skrev 2014-08-14 23:34:59 följande:
Själv glömde jag helt bort vem en av mina kollegor var i dag.. Vi stod och diskuterade semesterschemat och när jag frågade mina andra kollegor om det här namnet så kollade de på mig som om jag var ett ufo. Sen kom jag ju på, men usch vad jag kände mig dum.. :(
TS, du är inte ensam! Jag fyllde 33 i år och jag har haft så här i över ett år nu. I perioder får jag zombiehjärna (bokstavligen) och får stora minnesproblem, speciellt när jag är trött eller stressad. Jag glömmer, har svårt att hålla saker i minnet och får koncentrationssvårigheter, vilket i sin tur orsakar (eller hänger ihop med) humörsvängningar (framförallt nedstämdhet), ångest och konstant känsla av trötthet och orkeslöshet. Skitjobbigt och även om jag skämtar om det, speciellt på jobbet, så är jag livrädd för en begynnande alzheimer. Har dock tänkt på men ännu inte kollat upp B12-brist! Sen, med handen på hjärtat, så sover jag nog för lite, motionerar för lite och stressar min hjärna med allt möjligt skit.. Jag är ju inte så snabb med att söka hjälp för ditten och datten utan brukar tänka att det går över..
Måla inte fan på väggen förrän du pratat med en läkare, det finns säkert en enkel åtgärd för ditt problem :)
Tack för att du delat med dig Miss obssessive, och ja jag känner igen mig i vad du skriver, det här med nedstämdhet o humörsvängningar, du kanske oxå behöver lite avkoppling och inte stressa dig mycket( haha det säger jag till mig själv oxå).. Hoppas som du sa finns nån enkel åtgärd för detta problem