• sanna8801

Mammor i skåne se hit!!

Efterlyser mammor, blivande mammor att umgås och prata med när man snart ska gå hemma hela dagarna. Glad 
    Har en son på snart 5 år och snart kommer nästa barn bf september.
    Gärna då runt södra skåne, bara hör av er!

• Svar på tråden Mammor i skåne se hit!!
  • sanna8801

Mamma augusti 2014: vad kul inte långt kvar för dig nu, nervös?

Nica: gick det bra med lilltjejen? :)

• nica

Förutom att min lilla tjej fick för sig att stanna i magen mycket längre än vad jag önskade:-P 17dagar över tiden blev det igångsättning i lund. Tog 4 timmar och behövdes inte sys så de blev en bra förlossning.

Trodde att hon skulle komma tidigare så jag hade tryck neråt flera veckor så väntan innan hon kom var oändligt:-P

• sanna8801

Men oj det var ganska länge ju, men tur det gick så snabbt ialf =) vi ska också åka till lund när det är dags, födde sonen där och tyckte de var jättebra då.

• nica

Födde mina pojkar i hbg och dottern blev i lund. Var super nöjd riktigt trevlig personal dock fick vi åka hem 3 på natten då hotellet var stängt p.g.a magsjuka och förlossningen behövde plats. Sen behövde vi åka in igen vid 10-tiden och kolla till loppan.

Della- var ska du föda?

Mamma augusti- snart dags för dig, känt av något?

Sanna- hur långt har du kvar nu?

• Dellla
    nica skrev 2014-07-27 09:43:02 följande:

Födde mina pojkar i hbg och dottern blev i lund. Var super nöjd riktigt trevlig personal dock fick vi åka hem 3 på natten då hotellet var stängt p.g.a magsjuka och förlossningen behövde plats. Sen behövde vi åka in igen vid 10-tiden och kolla till loppan.

Della- var ska du föda?

Mamma augusti- snart dags för dig, känt av något?

Sanna- hur långt har du kvar nu?

Jag hade tänkt föda i Malmö jätte bra personal där var med när min syster födde och dom var jätte trevliga men som sagt finns de inte plats i Malmö blir det Lund. :) 

Känns som att tiden går så långsamt vill att det ska vara dags :) 

• nica

Dellla- hur många veckor är de kvar?

Förstår ni måste tycka de är sjukt jobbigt i denna värme att vara gravid.

• Dellla
    nica skrev 2014-07-27 11:28:32 följande:

Dellla- hur många veckor är de kvar?

Förstår ni måste tycka de är sjukt jobbigt i denna värme att vara gravid.

Det är lite mindre  7 veckor kvar , usch nä denna värme är inte alls skön :/ 
  • sanna8801

Snart bara 5 veckor kvar börjar bli riktigt jobbigt nu kan inte sova på nätterna heller för det är så varmt och fläkten kan man inte ha på för då störs man av ljudet :/

Känns som det är platsbrister på alla sjukhus men måste varit drygt att åka hem mitt i natten känns ju inte okej

• nica

Svalare nu dock har de åskat en massa och stört sömnen. Nu börjar de närmsta sig för er del, spännande!

Hoppas ni slipper gå över massor de är så drygt speciellt när de är varmt kan jag tänka mig.

Hade säkert fått stanna kvar på sjukhuset om jag var först föderska. Men då min förlossning var utan komplikationer och jag mådde bra så blev det då.

• sanna8801

Ja så himla skönt =) man kan inte fatta att det snart är dags , tänkte göra sånt maggips snart nån av er som gjort ett?

• nica

Hur går det för er? Finns en grupp på fb som heter mammor i skåne och en som heter vi som fött barn 2014/Skåne ett tips om man vill snacka av sig lite

Jag sa att jag skulle göra gipsmagen nu när jag var gravid men fick aldrig tummarna loss att göra det:-P

Svar på tråden Mammor i skåne se hit!!