Örontrumpet skrev 2014-04-14 11:47:21 följande:
1. Du nonchalerar helt det andra jag skriver - att man inte kan diagnostisera över nätet. Varför gör du det om det inte är för att det är ett oönskat svar. Förstår du att man inte kan diagnostisera över nätet? Ja eller nej.
2. Att skriva på nätet ger dig inte rätt att begå påhopp. Det strider mot forumreglerna (läs) och det strider mot netiketten (läs). Du har helt enkelt inte rätt att vara otrevlig bara för att du inte får medhåll.
Att få svar innebär inte alltid att få de svar man VILL ha. Förstår du det?
3. Jag har inte begått ett enda påhopp medan du ständigt gör det. Att vara elak, spdig och göra personliga påhopp är inget glada och harmoniska människor gör. Har du sökt för dessa problem?
4. Gör det. Självinsikten brukar vara ganska skral vid vissa psykiska diagnoser. Jag menar inte att du har det men att du är mycket otrevlig och aggressiv och det bör du söka för.
1. Jag nonchalerar det eftersom det inte är sant. Du hittar på. Om någon säger till mig att den alltid får ont i magen efter att ha ätit B-vitamintabletter tex kan jag fråga ifall personen ätit det på fastande mage, för då får man ont. Det finns vissa symptom och reaktioner som fler än en människa upplever, och då kan det vara väldigt värdefullt att få reda på om någon annan haft liknande symptom. Då vet man vad man ska kräva för tester av läkaren, eftersom läkaren bara, som i det här fallet testar fem olika födoämnen, när det finns flera tiotals saker som man kan vara känslig mot.
2. Då får jag säga att jag är ledsen att du ser det som ett påhopp, jag är faktiskt helt ärlig och tror att det finns något där hos dig som inte är helt harmoniskt. Om du tycker att min fråga är oseriös undrar jag varför du surfar runt här på familjeliv, för det är ju bara sånna frågor som finns här.
3. Se, svar på fråga 2.
4. Säger det samma då igen. Om du inte har självinsikt nog att förstå att det är lite konstigt att säga att någon är oseriös i en sån här fråga, på ett forum som i princip bara innehåller liknande frågor, undrar jag hur det står till där.
Men nu får du släppa det här snart, för den här tråden handlar inte om dig och mig, utan om det jag frågar om, vad symptomen hos min son kan bero på.