• Pascal

Hjälp mig med förslag på träningsmat tack!

Jag har nyligen börjat träna för att komma i bättre form. Jag är inte överviktig utan mer "smalfet" och vill tajta till kroppen lite Tungan ute Har väl ca 5 trivselkilon som jag vill få bort så jag har ändrat mina matvanor lite grann men inte överdrivet, äter ändå riktig mat och alla mål om dagen, MEN jag har så dålig fantasi känns det som så behöver lite tips på bra frukost/mellanmål!

Som det är nu äter jag antingen havregryns/grahams/rågmjölsgröt med lingonsylt och mjölk och en knäckemacka och te till frukost. Eller så brukar jag göra en smoothie till frukost emellanåt med lätt vaniljyoghurt+blåbär+½ banan.
    Vanlig husmanskost till middag och lunch.

Ge mig inspiration på mat tack! Även middagar om ni har nåt bra Glad

• Svar på tråden Hjälp mig med förslag på träningsmat tack!
  • Bell13
    Pascal skrev 2014-04-10 10:39:42 följande:

Jag har nyligen börjat träna för att komma i bättre form. Jag är inte överviktig utan mer "smalfet" och vill tajta till kroppen lite Tungan ute Har väl ca 5 trivselkilon som jag vill få bort så jag har ändrat mina matvanor lite grann men inte överdrivet, äter ändå riktig mat och alla mål om dagen, MEN jag har så dålig fantasi känns det som så behöver lite tips på bra frukost/mellanmål!

Som det är nu äter jag antingen havregryns/grahams/rågmjölsgröt med lingonsylt och mjölk och en knäckemacka och te till frukost. Eller så brukar jag göra en smoothie till frukost emellanåt med lätt vaniljyoghurt+blåbär+½ banan.
    Vanlig husmanskost till middag och lunch.

Ge mig inspiration på mat tack! Även middagar om ni har nåt bra Glad

Avokado är min rekommendation
  • Odens

Som mellanmål kan Kvarg vara en ide. Gott (om du blandar i en skvätt fun light), mättande och nyttigt. Annars är nötter ett bra alternativ. Ett par ägg funkar också. Vad du äter som mellanmål är inte avgörande utan det är vad du äter under en hel dag. Själv tycker jag mackor är ett perfekt mellanmål.

Svar på tråden Hjälp mig med förslag på träningsmat tack!