• Robban Hörnefors

Intervju med Beatrice Ask om Sveriges narkotikapolitik

Reporter: ”Att människor dör av knark är i Sverige dubbelt så vanligt som i EUs genomsnitt
    enligt dom här siffrorna, hur bra fungerar den här hårda politiken då?”

Beatrice Ask: ”Den är väldigt framgångsrik därför att den innebär att färre människor drar in, dras in i missbruket relativt sätt, och det är bra.”

Reporter: ”Om dubbelt så många dör, varför är det framgångsrikt?”

Beatrice Ask: ”Därför att dödlighet, att dö är inte den enda effekten som kan komma utav missbruk.”

Reporter: ”Men det måste väl vara den värsta?”
    Nu blir reportern avbruten av en synnerligen arrogant Beatrice Ask.

Beatrice Ask: ”Nja… alltså du kan säga så här, om du vill ha en liberal narkotikapolitik vilket en del förordar, då kan vi tänka oss att man får röka marijuana och hasch fritt. Det får väldigt allvarliga skador. Folk dör inte omedelbart, men dom blir ganska såsiga i huvudet och får andra, eeh… medicinska problem och sociala problem.
    Så att man måste mäta det här i betydligt bredare penseldrag än att bara titta på dödlighet.”

Reporter: ”Men du menar alltså att den dubbla dödligheten vi har gentemot EUs genomsnitt, det är liksom priset man får betala för att folk inte är fler som går omkring och är såsiga i huvudet?”

Beatrice Ask: Nej, jag tycker inte att man, man, man kan säga att, att, att… (Ask börjar stamma våldsamt)

Vår Justitieminister, ansvarig för svensk narkotikapolitik.
    NUFF SAID!!! Kräks
  • Svar på tråden Intervju med Beatrice Ask om Sveriges narkotikapolitik
  • Anonym (knark)

Sjukt är vad det är, ska man tolka om det och dra det till sin spets borde man håla bestämmande asen ansvariga för massmord.

På grund av hennes ignorans är alla rusgivande droger utom alkohol fria för vem som helst att köpa och använda, horribelt att vi bedriver idag en dödlig politik som gör det möjligt för våra barn att utan problem skaffa sig allt från röka till heroin, där vi har en legal marknad för obeprövade experimentella potentiellt dödliga substanser staten inte har en chans att stoppa, där avhumaniserar en betydande del av samhället till andra klassens individer, så kallade knarkare.

Kan vi sedan uppvisa nån positiv resultat av detta? Nej, det kan vi inte, tvärt om, vi har i princip samma antal brukare som holland, landet som är dubbelt mot sverige med drogturism.

Jag är så glad att jag inte jobbar i sverige så det jag betalar till staten inte går till att betala hennes lön.

• frappa

Att man dör är inte lika farligt som bli såsig i huvudet.

Hon blev total ägd av intervjuaren där.

Varför hon blev ägd, är givetvis för hon har fel, och att han som intervjua henne så tydligt påpekade detta.

Skönt att man ibland kan få höra intervjuer, där man inte bryr sig om det är politiskt korrekt eller inte.

Utan går efter fakta.

• Anonym (?!)

Hur kan detta fortgå undrar jag, jag skulle inte lita på människan att kunna ens knyta sina skor och hon bestämmer alltså över hur flera miljoner människor ska leva, och dö...

• Petrol

Att den kvinnan överhuvudtaget har ett jobb är och förblir ett mysterium.

• spitulzd
    Anonym (?!) skrev 2014-06-07 16:26:23 följande:

Hur kan detta fortgå undrar jag, jag skulle inte lita på människan att kunna ens knyta sina skor och hon bestämmer alltså över hur flera miljoner människor ska leva, och dö...

Hon trodde ju blint på att 37 personer hade dött i Colorado samma dag dom legaliserade marijuanan.
  • Anonym (?!)
    spitulzd skrev 2014-06-07 16:40:52 följande:
    Hon trodde ju blint på att 37 personer hade dött i Colorado samma dag dom legaliserade marijuanan.

Jo, såg det, människan är direkt inkompetent, hur kan man ta så pass stora beslut och tvinga dom på en nation när man saknar basal kunskap om ämnet man regerar i?

Hon är ett sorgligt jäkla skämt och den gemene köttskallen nickar bara instämmande utan att tänka efter det minsta, det ger mig ångest att det är arvet vi lämnar till våra barn.

Hon är väl kd, så efter hösten slipper vi henne i alla fall, kan hoppas att en vettiga mer sunt tänkande individ tar den platsen och gör rätt mot medborgare.

• spitulzd
    Anonym (?!) skrev 2014-06-07 16:43:44 följande:

Jo, såg det, människan är direkt inkompetent, hur kan man ta så pass stora beslut och tvinga dom på en nation när man saknar basal kunskap om ämnet man regerar i?

Hon är ett sorgligt jäkla skämt och den gemene köttskallen nickar bara instämmande utan att tänka efter det minsta, det ger mig ångest att det är arvet vi lämnar till våra barn.

Hon är väl kd, så efter hösten slipper vi henne i alla fall, kan hoppas att en vettiga mer sunt tänkande individ tar den platsen och gör rätt mot medborgare.

Fejkad artikel om massdöd 

Det var efter att marijuana legaliserats i Colorado som Dailycurrant postade ett påhittat inlägg om att hela 37 personer dött av att ha överdoserat drogen. Alla dödsfallen skulle enligt sajten även ha skett den 1 januari, då lagen trädde kraft. I texten är en chef på sjukhuset i Denver citerad enligt följande: "Jag har lagt fem collegestudenter i liksäckar bara innan frukost, och fler lär det bli". 

En upprörd Beatrice Ask postade genast på sin Facebook följande: "Dumt och sorgligt. Min första motion i ungdomsförbundet hette Krossa Knarket! I den frågan har jag inte ändrat uppfattning alls."

nyheter24.se/nyheter/759811-beatrice-ask-lurad-av-satirsajt

• Anonym (?!)
    spitulzd skrev 2014-06-07 16:47:04 följande:

Fejkad artikel om massdöd 

Det var efter att marijuana legaliserats i Colorado som Dailycurrant postade ett påhittat inlägg om att hela 37 personer dött av att ha överdoserat drogen. Alla dödsfallen skulle enligt sajten även ha skett den 1 januari, då lagen trädde kraft. I texten är en chef på sjukhuset i Denver citerad enligt följande: "Jag har lagt fem collegestudenter i liksäckar bara innan frukost, och fler lär det bli". 

En upprörd Beatrice Ask postade genast på sin Facebook följande: "Dumt och sorgligt. Min första motion i ungdomsförbundet hette Krossa Knarket! I den frågan har jag inte ändrat uppfattning alls."

nyheter24.se/nyheter/759811-beatrice-ask-lura...

Jag kan helt ärligt säga att jag inte förstår detta, hon har totalt och helt och hållet idiotförklarat sig, gjort åtlöje av landet. 

HUR kan hon behålla sin post efter detta, om inte sparken borde hon dra sig tillbaka och avsäga sig uppdraget hon uppenbarligen inte har kunskap nock att sköta.

• Anonym (usch vilken kvin)
    Petrol skrev 2014-06-07 16:28:01 följande:
    Att den kvinnan överhuvudtaget har ett jobb är och förblir ett mysterium.

Exakt ett riktigt mysterium.

Och ska tillägga det är inte bara narkotikafrågan som hon är helt borta på.

Säger bara we shall overcome..... Tungan ute

• Petrol
    Anonym (usch vilken kvin) skrev 2014-06-07 17:00:09 följande:

Exakt ett riktigt mysterium.

Och ska tillägga det är inte bara narkotikafrågan som hon är helt borta på.

Säger bara we shall overcome..... Tungan ute

Lite det jag tänker också, jag har nog ärligt talat aldrig hört ett vettigt uttalande från henne helt oavsett vilket ämne hon yttrar sig om, och jag vill väl även dra mig till minnes att hon inte ska ha någon högra utbildning att stödja sig på heller även om jag kan ha fel på den punkten.

Under dom premisserna så skulle man ju fått sparken för länge sen på vilken arbetsplats som helst, utom i riksdagen vilket som sagt är bra märkligt när man tänker på saken.
  • Anonym (usch vilken kvin)
    Petrol skrev 2014-06-07 17:37:13 följande:
    Lite det jag tänker också, jag har nog ärligt talat aldrig hört ett vettigt uttalande från henne helt oavsett vilket ämne hon yttrar sig om, och jag vill väl även dra mig till minnes att hon inte ska ha någon högra utbildning att stödja sig på heller även om jag kan ha fel på den punkten.

Under dom premisserna så skulle man ju fått sparken för länge sen på vilken arbetsplats som helst, utom i riksdagen vilket som sagt är bra märkligt när man tänker på saken.

Man har ju ingen insikt, hur hon är bland sina kolleger.

Men nån kvalitet av nått slag måste hon ju ha.

för varför annars skulle hon få vara kvar på detta sätt.

Men vad hände Med Maria Larsson?

Hon hade ju hand om detta innan, nu verkar det som hon nästintill fått munkavel att diskutera narkotikapolitiken.
    Kan det varit så att hon hela tiden blev ägd konstant?

Jag älskar annars denna intervju hon gör:

Där han ställer denna fråga om dubbel drogdödlighet, och hon försöker rättfärdiga att det är bättre att man inte blir såsig i huvudet.

Än att man dör, och frågar men är inte den ultimata konsekvensen att man dör.

Men det var ju det tydligen inte.

Idag dock, så kan dom inte längre luta sig tillbaka att vi har få som testar.

Då vi ligger på +21% som testar cannabis, som är likvärdigt med Holland.

Svar på tråden Intervju med Beatrice Ask om Sveriges narkotikapolitik