Murarn skrev 2014-03-08 06:19:23 följande:
Ja privat går ju mycket fortare! Tar det för lång tid via landstinget så söker vi privat med!
Jag använde äl-stickor i början men jag vet när jag har äl så det kändes onödigt.
Skönt att allt vart normalt hittills :) fast jag är lite rädd att allt ska vara helt normalt när vi utreds med för man vill ju ut dom ska hitta något dom kan "fixa"... Jag tror att jag kanske har chokladcystor för jag har verkligen extrem mensvärk. Men det lär vi ju få reda på :)
Vad händer den i er utredning? Kommer du få prova hormoner eller liknande även om allt är som det ska?
Nä om allt är helt som det ska så får vi välja om vi ska försöka på egen hand ett tag till annars är nästa steg IVF.
Men tänkte på det här du sa med chokladcystor. Det behöver de ju inte alls vara.
Jag har med extremt ont under mens de händer ganska ofta att jag även får feber dom två första dagarna, och har även ibland fått riktiga hugg och kramper så ja inte kan stå, har fått krypa på alla fyra in i duschen! Men min läkare sa att tyvärr så har en del så ont men det brukar bli bättre efter man fått barn.
Sen är de ju inte omöjligt att få barn om man har det heller min mans mamma hade/har det men hon fick två barn naturligt men de tog tid.
Hur många dagar brukade du få positiv sticka?