• Murarn

Vi som försökt minst 18 månader med första barnet och är under eller har gjort en utredning!

Hej !
    Jag svarar även om vi inte försökt så lång tid som er, så du får lite svar i tråden :)

Vi har försökt i 11 månader och står i kö för utredning. Vi bor i sämsta kommunen så det lär ju ta exakt 3 månader om inte mer innan vi får komma på utredning dock.

Jag har gett upp allt hopp om att någonsin bli gravid men min sambo vill att vi ska få hjälp så...

Hur långt har ni kommit i er utredning? Hur lång tid sedan var det ni sökte hjälp?

• Murarn

Ja privat går ju mycket fortare! Tar det för lång tid via landstinget så söker vi privat med!

Jag använde äl-stickor i början men jag vet när jag har äl så det kändes onödigt.

Skönt att allt vart normalt hittills :) fast jag är lite rädd att allt ska vara helt normalt när vi utreds med för man vill ju ut dom ska hitta något dom kan "fixa"... Jag tror att jag kanske har chokladcystor för jag har verkligen extrem mensvärk. Men det lär vi ju få reda på :)

Vad händer den i er utredning? Kommer du få prova hormoner eller liknande även om allt är som det ska?

• Murarn

Ska ni testa ivf ?

Nej det är ute alls säkert att min mensvärk är något annat än just mensvärk. Dessutom har jag vrålont ibland och ibland så känns det knappt...

Jag har får utslag på älstickorna varje gång jag testar men positivt var det nog en eller två dagar, starkast utslag fick jag på eftermiddagarna :) hur är det för dig?

• Murarn

Hej :) hur går det för dig?

Svar på tråden Vi som försökt minst 18 månader med första barnet och är under eller har gjort en utredning!