• BristpåIntelligens

Kattjävel!

Hej!
    Här om dagen hittade jag en katt, den var så vacker, så jag besluta mig för att ta med den hem.
    Jag tog med den hem, gav den mat och tog hand om den.
    Sen la jag ut den på blocket, två dagar efter köper en gammal gubbe den.
    För 50 kr, köpte cigg för pengarna.
    I alla fall jag fick ett samtal för tre timmar sedan.
    Då ringer ägaren till katten och frågar om jag har sett en svart/vit katt,
    då svarade jag såklart ''ja''.
    Hon sa även att en vän till henne hade sett mig ta hem katten!
    I alla fall hon vill ha tillbaka kattjäveln hon har hotat med att polisanmäla om hon inte får tillbaka den. Jag känner knappt gubbjäveln som köpte katten. Han ringde med dolt nummer och kom hem till mig och hämta katten.
    Minns knappt hur han ser ut.

hon ringde för 1 timme sen.
    och sa:

-Du jag kommer över för att hämta katten nu! :D
    -Nä.....alltså.....njjaa alltså katten är död!
    -VA HAR DU DÖDAT MIN KATT? :O 
    Hon börja gråta så jag tyckte synd om henne.
    -Nä oj vänta sa jag död?
    -Ja *snyft*
    -Katten.. Alltså jag sålde katten på blocket!! förlåt det var väldigt dumt gjort av mig. Men du kan få pengarna om du vill ha dom? 
    -VA SA DU ATT DU GJORDE ÄR DU SINNESSJUK??? Vet du vad jag skiter i det imorgon kommer jag förbi för att hämta kattjäveln!

Ja jag hade inget val, köpte en ny katt som var jättelik den andra. Hon kom hem till mig, hennes riktiga katt hade tydligen ett blått öga och det andra var brunt. När hon märker att jag hade köpt en ny katt blir hon helt rasande och börja slå sönder mitt hus.
    Jag blev helt förbluffad, tänkte vad fan håller hon på med.
    Blir såklart arg och slänger ut tanten.

Hon skrek att hon skulle polisanmäla mig för misshandel.

Så jaa har checkat in på ett hotell IGEN... ifall polisen kommer!!
    Vad fan ska jag göra? hjälp :S
  • Svar på tråden Kattjävel!
  • Gathehielm
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-25 23:30:26 följande:
    respektera dom äldre jag är 63!
    Men jag försöker ju hjälpa dig krångelgubbe  Skrikandes

Okej, ny lösning:
    Lägg en annons i tidningen: "Katter med defekta ögon sökes för harmlösa experiment. Stora summor pengar samt kaffe med wienerbröd utlovas." 

Lockad av erbjudandet kommer gubben att höra av sig. Stäm träff med honom så snart som möjligt.

Införskaffa vit rock (för autensitetens skull), kirurgmask (så att han inte känner igen dig) och doktorsväska.

Stoppa katten i väskan när gubben vänder ryggen åt.

Lubba järnet.

Sälj tillbaka katten till kärringen för 50 kronor plus utgifterna för utklädnaden (borde bli sisådär 3400 kronor allt som allt. Ingen idé att snåla när tanten ändå ska betala).

Ät upp wienerbröden.

Boom! Glasklart!
  • BristpåIntelligens

Gayhehielm, hur tänker du nu? Jag vet inte vad gubbjäveln heter eller vart han bor jag har inte hans nummer som sagt han ringde med dolt nummer. MINNS KNAPPT HUR HAN SER UT!! Men du verkar smart kan du inte hjälpa mig?? Jag hade annars bara köpt tillbaka katten för 1000 kr. Men smart har du fler tips jag vågar knappt gå hem, hörde att polisen försökte få tag på mig.

• Whitetrash86
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-26 11:17:28 följande:
    Gayhehielm, hur tänker du nu? Jag vet inte vad gubbjäveln heter eller vart han bor jag har inte hans nummer som sagt han ringde med dolt nummer. MINNS KNAPPT HUR HAN SER UT!! Men du verkar smart kan du inte hjälpa mig?? Jag hade annars bara köpt tillbaka katten för 1000 kr. Men smart har du fler tips jag vågar knappt gå hem, hörde att polisen försökte få tag på mig.
    Klart dom gör... du har ju stulit en katt och sålt den olagligt. Du kan inte få mycket mer hjälp än att gå till polisen och ta ditt straff.
  • BristpåIntelligens
    Whitetrash86 skrev 2014-02-26 13:13:31 följande:
    Klart dom gör... du har ju stulit en katt och sålt den olagligt. Du kan inte få mycket mer hjälp än att gå till polisen och ta ditt straff.
    Helvete får väl flytta till mamma och bo där ett tag, tills dom glömmer bort det.
    Hoppas kärringen gråter och ALDRIG får tillbaka sin jävla katt!!
    Har lärt mig en läxa nu.
    Tips ta  ALDRIG hem en katt som ni inte äger för att sälja den på blocket!
    Fuck aina!
  • Whitetrash86
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-26 13:35:57 följande:
    Helvete får väl flytta till mamma och bo där ett tag, tills dom glömmer bort det.
    Hoppas kärringen gråter och ALDRIG får tillbaka sin jävla katt!!
    Har lärt mig en läxa nu.
    Tips ta  ALDRIG hem en katt som ni inte äger för att sälja den på blocket!
    Fuck aina!
    Jag beundrar att din mamma fortfarande är så pass pigg och bor själv när du själv är 63.

Det är ingen tips. Till och med min dotter på 5år vet att man inte tar med ett djur hem.
  • BristpåIntelligens
    Whitetrash86 skrev 2014-02-26 13:41:27 följande:
    Jag beundrar att din mamma fortfarande är så pass pigg och bor själv när du själv är 63.

Det är ingen tips. Till och med min dotter på 5år vet att man inte tar med ett djur hem.
    Min mamma är bara 17 år äldre än mig och vad försöker du säga att ditt barn som är 5 år är smartare än mig? knappast!!!
  • BristpåIntelligens
    Whitetrash86 skrev 2014-02-26 13:41:27 följande:

Du bara så du vet INGEN är perfekt ALLA gör MISSTAG!!
    Så du kan sluta kränka mig bakom skärmen!
  • UCharlotte
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-25 21:17:20 följande:
    Hej!
    Här om dagen hittade jag en katt, den var så vacker, så jag besluta mig för att ta med den hem.
    Hade du skrivit att den var skadad, hungrig, tufsig..då hade jag förstått, men vacker?
    Vilka vackra katter glider runt på stan utan ägare?

Kollade du om den var chippad/IDmärkt eller tog du bara någons katt och sålde den vidare?
    Letade du efter ägaren?

Om inte allt ovanstående så tycker jag att du gjort galet fel. Man får inte sälja något man inte äger.

Jag tror TS skojar. Annars är det mer än vackra katter som behöver hjälp.
  • UniqueSnowflake

Har det någonsin funnits en trådstart på FL med mer passande nick i kombination? Skrattande

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-25 21:27:22 följande:

Tycker ni det här är roligt? jag sitter och skakar av rädsla!
    Tänk om polisen kommer? :S
    Ni som kallar mig troll och skrattar åt min tråd kan ni lämna mig i fred så omoget!

Varför köpte du inte färgade kontaktlinser till katten!?

Det man inte har i huvet får man ha i benen!

~thorn in your side~
  • Whitetrash86
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-26 14:03:21 följande:
    Du bara så du vet INGEN är perfekt ALLA gör MISSTAG!!
    Så du kan sluta kränka mig bakom skärmen!
    Misstag brukar inte innebära att man gör något brottsligt.
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-26 14:02:19 följande:
    Min mamma är bara 17 år äldre än mig och vad försöker du säga att ditt barn som är 5 år är smartare än mig? knappast!!!
    Ja men dåså, beundrar det ändå. Och i detta sammanhang så är min dotter smartare än dig eftersom hon vet att man inte får ta hem katter eller andra djur eftersom någon annan äger dom eller att det är vilddjur.
Svar på tråden Kattjävel!