Inlägg från: Gathehielm |Visa alla inlägg
  • Gathehielm

Kattjävel!

Lägg en annons i lokaltidningen och på Blocket: "Varning! Defekt katt med olikfärgade ögon såldes av Bristpåintelligens. Köpare uppmanas taga kontakt för utbyte av vara."

Gubben kommer förstås att bli överlycklig över att han inte behöver stå ut med en missbildad katt, och kommer att kontakta dig snart nog.

Ge honom katt B. Sälj katt A tillbaka till ägaren för 50 kronor.

Köp mer cigg.

Win-win, vettu.

• Gathehielm
    katt33 skrev 2014-02-25 22:21:32 följande:
    TS: Så att du vet kan man inte enligt Blockets regler lägga in en annons på katt för mindre än 500 kr
    Antyder du att ts far med osanning?

Jag har pissat på folks kuddar för mindre!
  • Gathehielm
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-25 23:07:09 följande:
    Mm jag är så besviken på Familjeliv.se.

Inte en enda som har försökt hjälpa mig sjukt!
    Mitt förslag försvann! Skandal, detta, jag försöker ju bara hjälpa till.

En annan lösning: ta katt B. Tejpa fast den på vägen och kör över den med bilen/cykeln ett par gånger. Se till att ögonen är oigenkänneliga.

Lägg den på tantens gräsmatta inatt med ett anonymt brev: 
    "Hej, jag hörde rykten om att du letade efter en katt med olikfärgade ögon. Jag råkade köra på din katt. Såg dock innan huvudet gick till peses under hjulet att den hade olika färger på ögonen. 
    Hoppas att du inte blir allt för ledsen, katten var ju trots allt ändå defekt.

PS. Jag bifogar ett halvt ciggpaket som plåster på såren."
  • Gathehielm
    Gathehielm skrev 2014-02-25 23:14:23 följande:
    Mitt förslag försvann! Skandal, detta, jag försöker ju bara hjälpa till.
    Nu dök det upp igen. Märkliga tider, dessa.
  • Gathehielm
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-25 23:30:26 följande:
    respektera dom äldre jag är 63!
    Men jag försöker ju hjälpa dig krångelgubbe  Skrikandes

Okej, ny lösning:
    Lägg en annons i tidningen: "Katter med defekta ögon sökes för harmlösa experiment. Stora summor pengar samt kaffe med wienerbröd utlovas." 

Lockad av erbjudandet kommer gubben att höra av sig. Stäm träff med honom så snart som möjligt.

Införskaffa vit rock (för autensitetens skull), kirurgmask (så att han inte känner igen dig) och doktorsväska.

Stoppa katten i väskan när gubben vänder ryggen åt.

Lubba järnet.

Sälj tillbaka katten till kärringen för 50 kronor plus utgifterna för utklädnaden (borde bli sisådär 3400 kronor allt som allt. Ingen idé att snåla när tanten ändå ska betala).

Ät upp wienerbröden.

Boom! Glasklart!
Svar på tråden Kattjävel!